Gå till innehåll

Mantis power !


Xavante

Rekommenderade inlägg

Det har ju skrivits lite om problemet med Mantis räkor. Jag vill bara slå ett slag för dessa fantastiska varelser.smiley1.gifJag lyckades att få upp stenan som den bor i ur huvudkaret. Köpte ett litet 60 litersoch lät Mantisen flytta in där. Ett litet djur med stort underhållningsvärde.

Mantis.JPG

Söt va? Otroligt kul att sitta och titta på, tidigare idag så lirade den boll med en sten stor som en sockerbit, Mantisen klöv stenen i två delar med ett snabbt slag och stenens två delar for i väg en bra bit i karet, snacka om kraft.

Om det är någon som får upp en Mantis och inte vill behålla den så köper jag den gärna.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker mig ana viss ironi smiley37.gif. Jag hoppas verkligen inte att rackarn slår sönder front glaset, men jag inser att det inte är en omöjlighet. Den har delat kar med 2 Ocellaris clowner som blev mobbade i det stora karet, nu är det bara en Ocellaris kvarden andra är spårlöst försvunnen, och Mantisen kom inte ut efter mat på ett par dagar. Starkt misstänkt. Funderar på om man skulle våga stoppa i något annat levande som den inte ger sig på. Dock inte Flatwormssmiley1.gif. Eftersom att det är en smasher så är väl risken att den tar djur med skal , men än så länge så har turbosnigeln i karet fått vara i fred.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är inte helt fel, jag har några Aiptasia ,kolloni anemoner, Riccordia florida ,lite Xenia ,Clavularia och någon Sinularia frag. Sånt rör den ju inte. Det är trevligt med ett litet kar där det inte spelar någon roll om det ploppar upp Glasrosor och dylikt, det börjar dessutom att komma en del macro alger av olika slag. Nästan så att det är mer spännande med nano karet än det stora.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...