elNico Postat 8 september 2004 Postat 8 september 2004 Är det här en svamp eller?I så fall nån som kan se vilken sort, och vad den ska ha för miljö? Kraftig cirkulation + mörker eller vad? Citera
thomas5547 Postat 8 september 2004 Postat 8 september 2004 ser ut som en limbit.. eller en fragg.. ? . Citera
elNico Postat 8 september 2004 Författare Postat 8 september 2004 Haha, Vad tusan e en "Limbit" för nåt? Det e ny sten så det e varken en lim-bit eller en frag!Försöker lära mej denna krångliga digitalkamera som jag har, men här är en suddig bild till! Citera
jimmy Postat 8 september 2004 Postat 8 september 2004 Om det är en svamp å den har börjat växa där så är det nog optimala förhållande där låt den bara var så får du se vad det blir av den Citera
elNico Postat 9 september 2004 Författare Postat 9 september 2004 Tyvärr Jimmy, stenen e nyinköpt och har legat mörkt...Den e helt ny i karet! Citera
Richard Postat 9 september 2004 Postat 9 september 2004 Det kan säkert vara en sps,,, har själv varit med om att det börjat växa stenkoraller från sten som legat i en sump i ca 1 år,,,,. MVH Richard Citera
aerie Postat 9 september 2004 Postat 9 september 2004 Tror mer på svamp,ser ut som en sådan jag har också. Däremot så har du ju lite stjärnpolyper brevid som ser ut att kunna bli fina. Citera
elNico Postat 9 september 2004 Författare Postat 9 september 2004 - aerie, trivs din svamp?Om vi utgår ifrån att det är svamp, vad har din för miljö? Lite ljus, mycket cirkulation är väl standard!Clavularia Viridis, jaa , dom växer faktiskt per dag, öppnar upp mer o mer, ser riktigt läckra ut i blåljuset! Citera
aerie Postat 9 september 2004 Postat 9 september 2004 Lustigt nog så verkade min trivas i mindre cirkulation än vad den är i nu...huvudsaken är nog att det inte är så mkt ljus på den och att det finns näring åt den. Dock skulle jag nog lätt sätta din sten ganska ljust för att hålla Clavularian glad,svampen är ju inte så jätterolig. Citera
jimmy Postat 10 september 2004 Postat 10 september 2004 Jag har svamp som växer i fult ljus även dom som växer i totalt mörker.När jag delade på mitt ytterfilter så va det fult med svamp Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.