Gå till innehåll

SPS id?


Outbacker

Rekommenderade inlägg

Jag har två av dessa vackra gröna koraller, där den ena har jag haft i över tre år och som nu är 30 cm tvärs över. Jag har inte upplevt några särskilda matbehov, men däremot kan jag verkligen skriva under på att den är stygg mot andra koraller. Det står mycket högt i "rang", dvs om den måste kriga om utrymme med en annan korall så vinner nog alltid hydnophoran. Dock räcker det med ca 1 cm i säkerhetsavstånd, då den inte (vad jag har erfarit i alla fall) har några extra långa brännande tentakler som t.ex. galaxea eller euphyllia. Ta inte på den med fingrarna (det ska man aldrig göra ändå), då den kan ge utslag på huden.

EDIT:

Skillnaden mot H. rigida är liten, och ska kunna ses på polyperna. Men jag är ingen expert på det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min ser ut som på bilden med Polyperna ute.. den är mer "fluogrön" när polyperna är inne..

Calle: hur pass ljust har du placerat din ?

mvh manne

Se bild nedan. Det är två något olika, och är över resp. under sohalen på bilden. Den mindre sitter framför/under den större:

post-1358-14468915926831_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...