Gå till innehåll

Tänkbara lösningar då min tunze streampump piper


wrang

Rekommenderade inlägg

Har problem med min 12000L/h tunze pump.

Pumpen är rengjord och impellern går fint inne i huset då man snurrar på den manuellt.

Sätter jag på strömmen då så börjar den blåa lådan pipa med en gång som en varningston

Tipps vad mer man kan göra förutom rengöring då det redan är gjort

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft detta fel oxå på en 12000 l Tunze pump, blev tvungen att köpa ett nytt hus.

Fick förklaringen att lindningarna i motorn hade svällt, på något sätt. (pumpen hade gått varm)

Beställde från tunze:s hemsida ett nytt hus, funkade sedan kanon...

Mvh Johan

Hade samma problem och fick beställa nytt hus från tunzes hemsida gick fort och smidigt.

Kolla om den snurrar med en annan drivdon(blå låda) annars är det ju fel på pumpen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okey tack för infon.

Helt så där så började lådan pipa igår kväll efter släckningsdax upp i panik nått piper. Kollar GHL datorn men inge larm. Klar yrvaken så gäller det att se vad det kan vara. Fisk i pump eller nått annat som sitter fast men nej då. Helt rena pumpar...

Skall testa med att sätta in den "trasiga" på den andra som funkar.

plocka isär den blå lådan och jacka in den "trasiga"

Var en gladnyhet. Såg genast pengarna rulla ivåg å vilken man skulle köpa istället men såg på tunzes sida att ett utbytes hus som heter 6100.015 inte var så dyrt

6100.015.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christian, Jag vet att i vissa nätdelar till datorer så kan det ibland pipa om vissa delar inte sitter ordentligt fast, detta har lösts med lite smältlim på de delar som varit lösa, oftast en transistor. Kolla runt ite med en gummiklädd pinne och se om du hittar någon del som kan fixeras med smältlim.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr denna pep även med den andra så den är nog körd

Har ju ändå haft den sedan Tunze kom ut med denna nyhet dag ut å dag in

Undra om det är mer värt att köpa X antal nanostream istället. Tycker inte det gett nån speciell effekt med varierande flöde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...