Ricke Postat 20 augusti 2008 Postat 20 augusti 2008 Önskar det fanns fler filmformat att lägga upp i inlägg Tex Flashmovie eller större Avi filer.Visst kan man länka till Siter man lägger upp på, men alla har inte den möjligheten. Citera
Laggeman Postat 21 augusti 2008 Postat 21 augusti 2008 Det hela handlar ju lite om trafikavgift också. Med fler och större filer går det åt mer bredband, vilket kostar pengar, och som ni vet så är ju SG en ideell sida, men vill man bistå för att öka möjligheterna så kan man alltid bli en betalande medlem, och ju fler vi blir av den sorten, desto mer svängrum får vi och ju mer kan vi erbjuda medlemmarna. Alla har möjlighet att länka från externa siter, Youtube och Photobucket är bara två exempel som inte kostar något att lägga upp material på. Citera
Aqua_Max Postat 21 augusti 2008 Postat 21 augusti 2008 Ricke, har du övervägt att hyra en egen webbplats hos ett webbhotell? Då får du större valmöjligheter gällande storlek och filformat. Ofta finns det begränsningar även hos de flesta webbhotell, exempelvis 50MB per fil, men det borde räcka för flera minuter film i hög kvalitet. Om hotellet har begränsning i vilka filformat är tillåtna att ladda upp brukar det oftast gå att lägga filen i en zipmapp. Citera
Ricke Postat 21 augusti 2008 Författare Postat 21 augusti 2008 Jo, jag har kollat på olika alternativ, har redan telias webbhotel mini så. men Jag får väl ta o fundera en gång till om ett större webbhotell. Citera
Jaken Postat 21 augusti 2008 Postat 21 augusti 2008 Ricke, skaffa en egen domän. Kostar inte alls mycket i dag. Skippa Telia och sånt skit. De här två kan jag rekomendera.www.namecheap.com5 Gb utrymme och 250Gb transfer per månad kostar cirka 250:-/årÄven www.clichewebhosting.com1 Gb utrymme 120:-/år Citera
Ricke Postat 17 juli 2009 Författare Postat 17 juli 2009 Hur gör man för att få Youtube klipp att spelas upp direkt på hemsidan alltså inte på Sg utan sin privata hemsida? Citera
Ricke Postat 17 juli 2009 Författare Postat 17 juli 2009 haha löste visst problemet själv, var lite klurit men det finns ju google Citera
Laggeman Postat 17 juli 2009 Postat 17 juli 2009 För de som undrar så har varje klipp på Youtube ett antal olika färdigredigerade "koder" som står till höger om klippet som man kan använda sig utav. Citera
Ricke Postat 17 juli 2009 Författare Postat 17 juli 2009 Jo jag upptäckte det ,men först när jag prova funka det ej, men sen ändra jag lite på koderna på hemsidan då funka de, man kan inte göra det utan kunskap i html märkte jag hehe. inte bara klippa o klistar som man känner för hehe Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.