Gå till innehåll

Ytavrinningen låter.


rickard81

Rekommenderade inlägg

Har problem med min ytavrinning låter alldelels för mycket och behöver därför lite tips.

Som läget är nu har jag ett 50mm rör rakt ner och har provat satt en 90graders böj på slutet av röret. Eftersom ytavrinningsboxen är för liten för att bygga en dursostandpipe så undar jag hur jag ska lösa detta.

Man skulle ju kunna lösa de med hävert men jag vill helst inte ha nån slang på sidan av akvariumet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror på att du måste ha något som åtminstone begränsar flödet lite , typ en ventil eller dylikt , du får inte helt tyst på din lösning men bättre bör man kunna få det..

har du provat att tex efter 90böj i botten minska ner rördim till 32mm tex, som en test bara.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror på att du måste ha något som åtminstone begränsar flödet lite , typ en ventil eller dylikt , du får inte helt tyst på din lösning men bättre bör man kunna få det..

har du provat att tex efter 90böj i botten minska ner rördim till 32mm tex, som en test bara.

mvh manne

Tackar för tipsen Manne, jag ska labba lite med olika lösningar. har bestämmt mig för att flytta in sumpen i rummet bakom och använda mig av en slang som klarar svälja de mesta vattnet.

Som de är nu blir jag bara irreterad av ljudet, vill ju kunna sitta i mitt akvarierum och njuta :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffa en kran och en förminskning så får du ner ljudet i röret

Ska testa detta tack för tipset

Jag har vid flera tillfällen fått ett gott resultat genom att få "skruv" på vattnet genom en spiral i röret - t.ex en Plexiremsa som värms med värmepistol och vrids som en polkagrisstång (medurs)

Ska även testa detta alternativ, tack för tipset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...