Gå till innehåll

glasborr


aengus

Rekommenderade inlägg

Har för mig attämnet togs upppå Reef Central men då slipade man upp hålet med diamantslip.

Tar väl lite tid men å andra sidan kan man få hålet i princip vilken dimension som helst (nästan i alla fall).

Kanske ett alternativ (kolla i Clas Ohlsson eller Kjell & Company katalogen), borrar för glas kostar väl en slant?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe...gissa vem som just har borrat ett hål i sin sumpsmiley37.gifLånade en dremelkopia med såna billiga diamantskärverktyg till(tack Peter,den följer med mig hem nästa gång jag kommer),var relativt enkelt att göra hålet...enda dumma var att jag slant rätt många gånger och repade glaset runtom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skall åka ner idag å köpa en Cotech på Cleasolssons skall borra upp ett 43mm hål i min sump så man kan börja dra rör för min nyköpta Deltec 4040 pumpsmiley2.gif.

Pratade med niclas och han hadde oxså dremmlat upp ett hål i sin sump härom veckan och det gick bra

Frågade på en glasfirma här i stan om ett färdigborrat glaskiva med måtten 80x30 och ett 43mm hål det skulle kosta 400:- så jag testar med denna metod istället och hoppas att det går bra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

självklart ska man dremmlasmiley2.gif. men se upp & va försiktiga när det gäller sumpar med tunnare glas & ha inte bråttom !

ang packningen så om inte jag missminner mig ska gummipackingen sitta

på insidan & hårda "vita" brickan närmast muttern på utsidan "med

reservation för taskigt minne"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
letar förjäves efter en glasborr som kan göra 40mm hål, nån som vet var det kan finnas??

jag måste fråga en sak om första inlägget.. vad för dimension på rören tänkte du använda när du ska borra 40mm hål? när jag har kollat på pvc verkar 40mm hål ligga mitt imellan för vad som rekomenderas.. antingen för stort för dimension X eller för litet för dimension Y.

har själv 40mm hål i burken och fnular nu på vad man ska ha för rör?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...