zippo Postat 26 september 2004 Dela Postat 26 september 2004 hmm coolt ,men ta bort dvdfodral biten andvänd hellre en liten glasbitheller bara silicon . risken finns att plasten kommer släppa från siggift ! "man kan aldrig vara överförsiktig" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 26 september 2004 Författare Dela Postat 26 september 2004 hmm coolt ,men ta bort dvdfodral biten andv�nd hellre en liten glasbitheller bara silicon . risken finns att plasten kommer sl�ppa fr�n siggift ! "man kan aldrig vara �verf�rsiktig"Ok, jag vet inte, jag är inte expert på pvc men jag tror inte plasten ifodralet skiljer sig så mycket från plasten i tex bakgrunden i dessananokar (eller pumparna och slangarna för den delen)... så jag tror detgår bra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zippo Postat 26 september 2004 Dela Postat 26 september 2004 ok ditt val Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 26 september 2004 Dela Postat 26 september 2004 Varför har du slabbat med sillicon??http://www.adelgren.se/akvarium/salt/salt030.jpg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 26 september 2004 Författare Dela Postat 26 september 2004 Ville vara på den säkra sidan att bakgrunden var tät mot akvarie-delen (pga ytavrinningen)... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 26 september 2004 Författare Dela Postat 26 september 2004 Uppdaterade med lite fler bilder på slutet... (uppstart)http://www.adelgren.se/akvarium/salt/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elNico Postat 26 september 2004 Dela Postat 26 september 2004 Vad ska du ha för flashig, ljuskrävande korall?! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 26 september 2004 Författare Dela Postat 26 september 2004 Jag har inte hunnit tänka så långt som till koraller än... Sen har jag inte fått hem T5-armaturen än heller så det sitter enorginal 24w lågenergi-lampa (6500K) i nu bara så länge... ska modifierarampen så snart jag får hem grejjer... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 26 september 2004 Dela Postat 26 september 2004 Räcker en sådan lampa till att hålla stenen levande?Om man tillexempel har skivisar i ett sådant akvarie klarar de av att endast ha en sådan lampa då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 5 oktober 2004 Författare Dela Postat 5 oktober 2004 HejDet har nu gått 10 dagar sedan karet fylldes med vatten och sten......jag har tagit prover varannan dag för att bevaka värdena i vattnet och jag bifogar en bild på detta:Ni får hemskt gärna kommentera värdena! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 Det ser stabilt ut tycker jag.Se bara till att du inte fortsätter att tillsätta salt i all oändlighet . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 5 oktober 2004 Författare Dela Postat 5 oktober 2004 Det ser stabilt ut tycker jag.Se bara till att du inte fortsätter att tillsätta salt i all oändlighet .Ok bra, heh Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Silver Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 Hej Hur går det med de dubbla 8W T5 armaturen???Tror du att de Passar? Så dumt att det inget står om tjockleken på armaturen .Själv har jag köpt en lika dan kar men,bygger påen annan teknik som är mycket simpel med skummare.Ska visa bilder på dennär jag är färgid och fått igång mittj**la intrnet som brebansbolget hadde lovar för 2 veckor sen.MVH Aqil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 8 oktober 2004 Författare Dela Postat 8 oktober 2004 Hej Hur går det med de dubbla 8W T5 armaturen???Tror du att de Passar? Så dumt att det inget står om tjockleken på armaturen ....MVH Aqil Hallå!Har inte fått armaturen än, men den kommer väl troligtvis i nästa vecka... passa ska den göra, frågan är väl bara hur mycket jag får riva ut i orginal-rampen, men det löser sig! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gugge Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 Hoppsan, det är visst här tråden är intressant projekt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Silver Postat 10 oktober 2004 Dela Postat 10 oktober 2004 Hej.Vet du hur sladdarna går på armaturen?Jag är osäker om det är en sladd som går direkt till elutaget i väggen eller lösa kablar? Villka lysrör har du beställt? För mig blev det en 20000 och en10000 kelvin.Jo angånde rampen så kan du skruva loss plast skyddet och dra loss lysrören (Sladdarna sitter löst i röret)Jag skickar bild senare.MVH Aqil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 12 oktober 2004 Författare Dela Postat 12 oktober 2004 Hej.Vet du hur sladdarna går på armaturen?Jag är osäker om det är ensladd som går direkt till elutaget i väggen eller lösa kablar? Villkalysrör har du beställt? För mig blev det en 20000 och en10000kelvin.Jo angånde rampen så kan du skruva loss plast skyddet och dra loss lysrören (Sladdarna sitter löst i röret)Jag skickar bild senare.MVH AqilDu hittar all den info du frågar efter redan tidigare i tråden... men jag kan repetera;1. ett 20k och ett 10k2. Bilder på kabel-dragningen: http://www.adelgren.se/akvarium/salt/Eller menade du inte dragningen orginal..? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Silver Postat 12 oktober 2004 Dela Postat 12 oktober 2004 Hej du.jag menade inte orginal kabeln.Den kan du bara dra loss från rampen och slänga ut från fönstret närmastdu ser.Jag har ställt frågan till drakfisken och fått svar...Aqil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 13 oktober 2004 Författare Dela Postat 13 oktober 2004 Jaha okej vad bra.Jag har fått hem t5'orna nu annars men det spelar ingen roll då.I övrigt anser jag inte orginal-lampan vara helt värdelös då den ändå är på 6500k... får se vad jag får plats med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zippo Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 hmm mycket intressant ,hur mycket plats tar t5 armaturen under locket ?undrar mest om höjden sätter käppar i hjulet nä den gammla kan man ju alltid skaffa ett blåljus till kanske och behålla om plats finns mera bilder är du snäll .ska göra samma sak som du straxt tror jag ,behöver nått att pilla med & hålla bort den värsta abstinensen från mitt stora kar som är sålt sedan får du döpa om karet det är ett micro inte nano .<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="75%" bgColor=#ffffcc border=1><T><TR><TD><DIV align=center>Navn</DIV></TD><TD><DIV align=center>Liter</DIV></TD></TR><TR><TD><DIV align=center>Pico reef</DIV></TD><TD><DIV align=center>10-20 liter</DIV></TD></TR><TR><TD><DIV align=center>Nano reef</DIV></TD><TD><DIV align=center>20-35 liter</DIV></TD></TR><TR><TD><DIV align=center>Micro reef</DIV></TD><TD><DIV align=center>35-100 liter</DIV></TD></TR></T></TABLE>iaf enligt http://home.no.net/farah/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 13 oktober 2004 Författare Dela Postat 13 oktober 2004 Armaturen är 375x155x61mm.Jag får överväga att i fortsättningen kalla det micro-kar Det kommer mer bilder nu snart när jag börjar mecka med armaturen!Kliar i fingrarna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zippo Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 he he tack för info då kan man börja planera lite ,ska bygga en pidestal först okså så karet kommer upp en bit & man kan gömma undan lite prylar innuti ev en sump kanske Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 13 oktober 2004 Författare Dela Postat 13 oktober 2004 Så nu har jag meckat in T5-orna i mitt micro-kar (eyyy Zippo :-P) Bilder finns nya (under strecket) på http://www.adelgren.se/akvarium/salt/Fläktarna ska kopplas in senare, men jag behöver lite kabel till det... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zippo Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 snyggggtt verkar bli gött ljus okså ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Snyggt!Vill du ha lite Sarcophyton och kolonianemoner att befolka det med så hör av dig.Ett tips på lämlig fisk är Amblygobius rainfordi. Jag har två i mitt kar nu och jag ÄLSKAR dem! Sandvändare som INTE sprider sand överallt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.