Benny Postat 31 augusti 2008 Postat 31 augusti 2008 HejJag har fått ett problem med grönalger på sten och rutor jag kör UVC Men det hjälper inte.Någon som har en lösning? mina värdenCa 440Mag 1240salt 1,24Ph 8,1Temp 27Nitrit 0Har tänt ca 8 timmar har två st T8 rör ett blått+vitt Det blå lyser en timma vid start sen är båda igång slutar med en timma blåttBifogar en bild på en svamp var är det blågröna i färgen fick dom av en polare som hadde gott av dom.Är det ett (ogräs) Tacksam för svar. Citera
Ted saltakvarium Postat 31 augusti 2008 Postat 31 augusti 2008 Det finns ju algmedel, men du ska ju nog först läsa (även om det är från en zoobutik) så det inte tar bort spårämnen också eller något annat viktigt. Citera
Kjelle Postat 31 augusti 2008 Postat 31 augusti 2008 HejJag har fått ett problem med grönalger på sten och rutor jag kör UVC Men det hjälper inte.Någon som har en lösning? mina värdenCa 440Mag 1240salt 1,24Ph 8,1Temp 27Nitrit 0Har tänt ca 8 timmar har två st T8 rör ett blått+vitt Det blå lyser en timma vid start sen är båda igång slutar med en timma blåttBifogar en bild på en svamp var är det blågröna i färgen fick dom av en polare som hadde gott av dom.Är det ett (ogräs) Tacksam för svar.Ditt pH verkar ju ligga bra till trots enligt min mening din för korta belysningstid.Dessutom kanske du skulle köpa en mh så försvinner dina grönalg problem. Citera
Benny Postat 2 september 2008 Författare Postat 2 september 2008 Ditt pH verkar ju ligga bra till trots enligt min mening din för korta belysningstid.Dessutom kanske du skulle köpa en mh så försvinner dina grönalg problem.ok får väll köpa en.Hur länge har du en sådan tänd?Pratade med en kille som körde ett par timmar per dag och resten med blått+vitt. 10 tim vitt+blått och enbart mh 2tim. Citera
greger Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 Du bör ju ta reda på hur dina fosfatvärden ser ut, eftersom fosfater till 90% orsakar alla algproblem - ytterligare belysning lär ju förvärra ditt problem i dagsläget Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.