chaboo Postat 31 augusti 2008 Postat 31 augusti 2008 Jag har en aquamedic osmosfilter med en ventil för slaskvatten och om jag öppnar ventilen så rinner det ut vatten från den slangen hela tiden men inget vatten från den slang som ska släppa ut "rent" vatten. är detta normalt innan filtret börjar producera rent vatten, om inte vad är det då? Citera
Johan2x Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Jag kan inte så mycket om osmosfilter med det jag vet är att slangen till "rent" vatten inte får ha något motstånd, att den slangen tex är över filtrer kanske spelar roll.Har du silikatfilet det sista steget "brunt filter". Där kan jag iallafallse om det bildas rent vatten innan det kommer ut i slangen.Testa o koppla bort slangen till det rena vattnet på filtret, kommer det vatten dåär det kanske stopp i slangen. Kommer det inget där så kanske du behöverbyta något filter eller membran. Kan ju ha satts igen?/J Citera
greger Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Ventilen ska bara öppnas för att backspola rent filtret mellan användningarna, annars ska den skruvas åt försiktigt (fingertoppshårt) Citera
chaboo Postat 1 september 2008 Författare Postat 1 september 2008 Har kollat och skruvat lite och som jag ser det så verkar ventilen inte stängas helt så det blir att hitta en ny sådan, håller jag tummen för den slangen så droppar det bra från det "rena" tack för tippsen. Citera
greger Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Har kollat och skruvat lite och som jag ser det så verkar ventilen inte stängas helt så det blir att hitta en ny sådan, håller jag tummen för den slangen så droppar det bra från det "rena" tack för tippsen.den ska inte stänga helt - det ska rinna ur "avloppslangen" och droppa ur den andra Citera
zooks Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Ska man vid backspolning bara öppna ventilen och låta vattnet rinna igenom eller ska man koppla på trycket där och köra allt baklänges? Citera
chaboo Postat 1 september 2008 Författare Postat 1 september 2008 Aha....Jaha då provar vi det istället för att leta tillbehör då..Tack!! Citera
chaboo Postat 1 september 2008 Författare Postat 1 september 2008 den ska inte stänga helt - det ska rinna ur "avloppslangen" och droppa ur den andraAha....Ja men då provar jag det istället för att leta delar Tack igen!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.