per-åke Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 Har startat ett 450 literskar för tre veckor sedan.Köpte 68 kg begagnad levande sten.Fosfatnivån var i början 1,0mg/liter.Nu när jag kört remower i 2 veckor har nivån gått nertill 0,5 mg/liter.Har ej haft på belysningen.Mina frågor är följande: Vågar man tända lite försiktigt nu? (vill inte ha en massa alger )Vilka nivåer anses som säkra för koraller?Vilka nivåer tål fiskar ? Citera
Thommy Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 tjena blåljus kan du börja lite försiktigt med några timmar kanske sen öka lite varje vecka håll kåll bara så det inte blir en massa alger bara kan gå fort.nitrit ska va o eller högst 0.1.då kan du börja med lite fisk men du kan börja kanske om en vecka med en städpatrull ja väntade 5 veckor innan mina sniglar åkte i. Citera
stigigemla Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 Jag skulle byta removern och köra två veckor till. 0,5 i fosfathalt ger till 99% eller mer algexplosion. Citera
elNico Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 Håller med Stig, fosfaten ska vara noll! Eller åtminstone noll på våra tester....=) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.