Gå till innehåll

Ett smart och billigt Moonlight


Ted saltakvarium

Rekommenderade inlägg

Hej!

Ville bara dela med min idé med hur man kan göra ett mycket enkelt och billigt moonlight belysning till sitt kar.

Det man behöver är:

- En timmer (helst jordad)

- pix.gifFLEXINEON STARTSER 3 M BLÅ

Altervativ:

1. Har man täckglas över karet, så kan man ju bara lägga slingan direkt på täckglaset.

2. Man tar en träplanka eller skiva och faster slingan med hjälp av nån typ av band eller rep.

91951200_l.jpg

http://www.rusta.se/flexineon_startser_3_m_bla_p91951200.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fyndig ide men dessa Diod slingor har en tendens till att bli riktigt varma och börja brinna.

Så just så här hade jag inte gått tillväga men det var en fin ide.

Sen om du skulle haft en träplanka eller skiva att fästa den i så hade den tagit upp

ljuset från dagbelysningen om du inte ska flytta den på och av varje kväll/morgon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte LEDdioderna börjar brinna för någon värme alstrar dem inte direkt, borde vara en kortslutning som skulle orsaka brand och det är ju allvarligt om det skulle vara så, speciellt om det är vanligt då borde någon reagerat och tagit bort de från marknaden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte LEDdioderna börjar brinna för någon värme alstrar dem inte direkt, borde vara en kortslutning som skulle orsaka brand och det är ju allvarligt om det skulle vara så, speciellt om det är vanligt då borde någon reagerat och tagit bort de från marknaden.

jag vet att det har varit problem med det innan ialla fall

har en kompis som jobbar som brandman och många utryckningar på

vinterhalvåret runt jul/nyår, men jag vet ju dock inte om de har åtgärdat felet i

deras prudoction sen dess.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom där under-bilen-ljusen blev på tok för starka i mitt tycke.. Personligen tycker jag det är mycket snyggare med 1-3 singla blå leds som man själv kan rikta. Då blir det snygga blå "strålar" genom vattnet..

Men alla har ju inte samma smak som jag! =P

//Stille

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har haft en sån där slinga tidigare i ett sötvattenskar som du snackar om ted, dom lyser inte upp mycke nog för min smak men annars funkade det helt ok, hade inga problem me den iaf utom just att den inte lyste tillräckligt starkt men en sån där dioder man har under bilen har jag funderat på mer än en gång och det är nog ett altenativ jag skulle köra på om jag ville slänga dit en billig och enkel lösning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...