Jaken Postat 15 september 2004 Postat 15 september 2004 Det var ju en hel del här på sidan som provade med vanliga ostron i sina akvarier för ett tag sedan. Sedan har man inte hört så mycket mer.Är det någon som fortfarande har kvar dom? Vad fick ni för erfarenhet av dom? Citera
wrang Postat 15 september 2004 Postat 15 september 2004 Nej jag har inga kvar men det har ju sin förklaring.Såg ut att trivas men nja om de gjorde nån nytta vet jag ej, kändes mer som en kul grej Citera
Klubbsson Postat 15 september 2004 Postat 15 september 2004 jag kassta mitt ganska snart, för det började att stinka i hela karet Citera
Wotan Postat 15 september 2004 Postat 15 september 2004 Hade 3 st. Den sista dog för ca 1 månad sedan. Det är nog viktigt varifrån ostronen kommer ifrån ursprungligen. Mina var ifrån Hollad och jag tror de gav vika för värmen i akvariet, tillslut. De från varmare läder verkade klara sig bättre- i alla fall då... Hur är det nu?MVH Peter Citera
Jaken Postat 15 september 2004 Författare Postat 15 september 2004 Ja Wotan så kan det nog vara.Men var det inte någon som hade ett par stycken från Nya Zeeeland Citera
zacke Postat 16 september 2004 Postat 16 september 2004 Jag hade de japanska, dessa dog dock i samdand med min "metallförgiftning" tillsammans med lite annat tyvärr.Innan dess verkade de dock trivas bra under några månader. Citera
petrol Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Ingen som märkte av parasiter eller dyligt?Funderar på smittrisk till Tridacna musslor.Har själv ett "köbe ostrån" (på skånska) a 700:-https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=9749&d=1162486107Dyrt så att man blir mörkrädd..Vore intressant att gå till fiskbilen/disken och koppa in några..Många trådar om ostron just nu.. Citera
saltmarcus Postat 7 november 2006 Postat 7 november 2006 jag tror att dom filtrerar plankton. dom gör det iallafall i havet./marcus Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.