Postat 6 september 200817 år God kväll!Jag behöver hjälp med dosering av Fauna marins ultra eayy dkh.Tidigare har jag använt pulver för att buffra upp kh men då det var slut fick jag köpa detta i stället.Det står att 1/2 dl höjer kh 2 dkh i 100 l vatten.Kan det verkligen stämma?Jag har nu ett kh på 7 och på förpackningen står det att optimal nivå ligger på 1.200-1.350mg/l.Vad är det för en skala?Det står också att jag ska läsa manualen noga.Vilken manual?Jag fick inte med någon och på deras hemsida står det likadant.http://www.faunamarin.de/eng/ultraeasydkh.phpJag vågar inte hälla i något innan jag är helt säker på allt.Kan någon hjälpa mig att räta ut frågetecknen?Tack på förhandMvh Karin
Postat 6 september 200817 år Du har fått en helt galen etikett på din flaska - jag ska leta reda på rätt så fort jag bara kan....
Postat 7 september 200817 år Författare HejsanÄr det någon annan som har den här produkten?Jag kan förstå om etiketten på min flaska är fel men det står likadant på deras hemsida.Mvh Karin
Postat 7 september 200817 år Jag skulle låta Greger svara på detta då han är mycket kunnig på dessa proukter. Jag gissar att han kontrolerar viss fakta innan han säger något bara. Värd att vänta på!
Postat 8 september 200817 år Hej Karin, förlåt att svaret dröjt.Den korrekta doseringen ska vara:25ml/100L höjer 1 dkHRekommenderad maxhöjning/dag 1dkHRekommenderat kH 7-9 dkH, /Leffe
Postat 9 september 200817 år Författare Hej LeffeDå stämmer det ju men förpackningen ändå.(Förutom det rek. kh:t) Om jag tex ska höja mitt kh från 7-8 i ett 400 liters kar så skulle jag få använda 1 dl lösning.Karin
Postat 9 september 200817 år ja, det stämmer med den första angivelsen (gallonversionen är ju helt åt h-e :-))
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.