Gå till innehåll

Kalciumhydroxid kvalitet


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Jag har provat flera olika fabrikat av kalciumhydroxid och fått oerhört varierande resultat mätt antingen som pH samt hur snabbt den konsumeras. Vissa ger en liten höjning av pH samt att det inte konsumeras utan hamnar som en smet på botten av mixern. Min tolkning är att i de av låg kvalitet har en stor del omvandlats till kalciumkarbonat med de högkvalitativa innehåller en större andel hydroxid. de bästa resultaten har jag fått med lab kvalitet (svindyrt och ej möjligt i längden) samt Rowakalk.

Är det fler som haft samma erfarenhet som jag?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka andra fabrikat har du testat? Jag har bara sett Rowakalk i handeln, som jag kör med i min kalkvattenmixer (med utmärkt resultat).

Aha, finns olika kvalitet av detta. Jag trodde att det bara var att drälla in på närmsta apotek å köpa Kalciumhydroxid. Ska man bara köpa sånt i saltbutikerna?

/G

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jupp ! Det är dessutom billigt (om man låta bli att shoppa annat när man är där) :)

Billigt blir det aldrig, jag kan ju inte ens köpa en slangklämma utan att komma hem med mystiska burkar och koraller för tusentals kronor:smiley9:.

Är det Rowas som är bäst då...

/G

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...