Arcticreef Postat 10 september 2008 Postat 10 september 2008 Har till sist köpt en ny kamera. Det blev en Canon Powershot G9 som har ett färdigt program för akvariefotografering(!). Nu är ju JPEG bilderna man kan lägga upp här begränsade till ganska beskedliga 130kb men jag har sett att många lägger upp betydligt större än så. Men hur gör man!!?? Citera
havre Postat 10 september 2008 Postat 10 september 2008 Du kan använda dig av en annan sida vilken ifrån du sedan länkar bilden. Jag använder www.photobucket.com Citera
Arcticreef Postat 10 september 2008 Författare Postat 10 september 2008 Du kan använda dig av en annan sida vilken ifrån du sedan länkar bilden. Jag använder www.photobucket.comTackar så mycket!Det blir en "URL", antar jag? Citera
oveb Postat 10 september 2008 Postat 10 september 2008 Med DENNA kan du ta bort oönskade delar av bilden och minska en aning på kvalitén. En lite kvalitetsförsämring syns inte men storleken på filen minskar ordentligt.Den som kanske inte framgår speciellt tydligt är att man måste trycka på knappen "Skapa ny bild" varje gång man markerat ett alternativ.Minska på kvalitén ett steg i taget tills du nått ner till 130kb. Citera
havre Postat 10 september 2008 Postat 10 september 2008 Precis, när du sedan sparat bilden får du flera olika alternativ och du kopierar bara den det står IMG på och lägger in i inlägget. Citera
Arcticreef Postat 10 september 2008 Författare Postat 10 september 2008 Satan i gatan! Jag har lite att lära mig. Det här skall bli skoj! Citera
Vargklo Postat 10 september 2008 Postat 10 september 2008 ...men om du blir stödmedlem behöver du bara förminska ned till ca 240 kb Citera
Arcticreef Postat 10 september 2008 Författare Postat 10 september 2008 ...men om du blir stödmedlem behöver du bara förminska ned till ca 240 kb Får väl bli det då... Vad kostar det om jag vill ha 12 meg? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.