Gå till innehåll

Problem med korall!


rickard598

Rekommenderade inlägg

Har fått ett litet problem med min Euphyllia det är så att min eremit gärna är på den och "smakar" på den, har även haft korallen stått på en Ls och vid flera tillfällen har eremiten haft ner den, ska man limma fast den? isåfall hur gör man på bästa sätt? finns det risk att eremiten tar död på korallen? Tack på förhand

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte med säkerhet om den kan ha ihjäl korallen men det är inte helt otroligt. Låter någon med mer erfarenhet av eremiter att uttala sig om det.

Är det så att korallen ofta ramlar ner ska du åtgärda det då den kan skada sig genom att skelettet trycker hål i mjukdelarna på korallen. Jag skulle antagligen klämma fast foten mellan 2 stenar. Jag har alltid gjort så med mina euphyllier. Vill du inte göra så tar du koralllim och limmar fast foten mot LS:n.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte med säkerhet om den kan ha ihjäl korallen men det är inte helt otroligt. Låter någon med mer erfarenhet av eremiter att uttala sig om det.

Är det så att korallen ofta ramlar ner ska du åtgärda det då den kan skada sig genom att skelettet trycker hål i mjukdelarna på korallen. Jag skulle antagligen klämma fast foten mellan 2 stenar. Jag har alltid gjort så med mina euphyllier. Vill du inte göra så tar du koralllim och limmar fast foten mot LS:n.

Ok, Tack så mycket ändå. Det är så att euphyllian sitter redan på en liten ls, som handflatan, vilket gör den lite svårplacerad då den inte får stå för nära andra koraller va ja fått för mig? Kan man "bryta" loss stjälkarna från stenen och sätta dom i hålor eller finns risken den går sönder då?! Tack på förhand mvh Rickard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...