maca Postat 12 september 2008 Författare Dela Postat 12 september 2008 ja... det förstår jag ...men man kan göra en prototyp först... absolut, det har jag redan gjort och kört test i en hink, men man kanske skulle ta och köpa "fin" rör i alla fall även om det blir dyrare, säkrare och fortfarande kul att bygga själv... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 12 september 2008 Dela Postat 12 september 2008 Nu vet jag inte hur mycket avloppsrör kostar hos byggvaruhusen, men inte kan det väl skilja speciellt mycket jämfört med GF rör, eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maca Postat 13 september 2008 Författare Dela Postat 13 september 2008 på rören skiljer det nog inte allt för mycket, men på muffar och andra kopplingar springer det nog iväg rätt snabbt, men jag kommer att satsa på GF rör/kopplingar för det är inte värt att chansa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Veijo S Postat 13 september 2008 Dela Postat 13 september 2008 Jag kör med avlopps rör från baohouse eller vad det heter för ca 5mån sedan som jag har byggt min kalkreaktor och nitratfilter i och mina djur lever och det va billigt båda rören jag köpte med muffar och ändar gick på 330 så kö på det och bygg det är roligt att testa sig fram Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maca Postat 13 september 2008 Författare Dela Postat 13 september 2008 Jag kör med avlopps rör från baohouse eller vad det heter för ca 5mån sedan som jag har byggt min kalkreaktor och nitratfilter i och mina djur lever och det va billigt båda rören jag köpte med muffar och ändar gick på 330 så kö på det och bygg det är roligt att testa sig framDet låter ju bra, har du limmat ihop dom? Vad använde du isf för lim? Har du möjlighet att kolla vad det är för märkning på dina rör? På dom jag köpte på K-rauta står det:Uponor S&W110 )-(PP S-16EN 1451 BDVet inte om något av detta kan peka på att dom är antimögel behandlade eller inte. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Veijo S Postat 13 september 2008 Dela Postat 13 september 2008 jag kan kolla det och jag har inte limmat mina jag använder bara den tätningen som sitter i muffarna det räcker som tätning men jag skall kolla det med märkningen det finns bilder på min sida Veijo S 1000liter heter min länk här på forumet så kan du kolla hur det ser ut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maca Postat 13 september 2008 Författare Dela Postat 13 september 2008 tack, skall kolla dina bilder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sugen på salt Postat 14 september 2008 Dela Postat 14 september 2008 Jag vill bara tala om att det har kommit ett lim till pp rör.Det är 3M som har detta lim.jag har en firrma som jag köper mitt pvc hos som heter colasit och dom jobbar med agresiv luft o lut.Där hadde 3M en visning för dom om sitt nya lim till pp rör. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.