Von Märt Postat 12 september 2008 Postat 12 september 2008 Hej.är helt färsk när det gäller saltvattensakvarium.för en månad sen gjorde jag ett impulsköp av ett clownhotell samt tester salt och literatur .jag skulle vilja ha lite tips av någon kunnig om uppstarten.jag hade tänkt mig ha ca 5 kg sand samt ca 7-8 kg Ls .tänkte mig att ha 2 smörbultar samt lägre djur.när man sätter i Ls sätter man i dom långsamt dvs inte allt på en gång?kan man börja med bara ett par kg för att sätta i resten senare.har inte jättebra lön och mycket tid över så det gör inget att det tar tid. Citera
Trilobite Postat 12 september 2008 Postat 12 september 2008 All LS på en gång, annars måste du starta upp om och om igen, när du har ett så litet kar. Citera
Von Märt Postat 12 september 2008 Författare Postat 12 september 2008 okej tack då får andra hobbys vänta en månad till. Citera
malm Postat 12 september 2008 Postat 12 september 2008 precis. i med all sten direkt.. köper du färsk sten så får du en nitrit topp efter några veckor. när den toppen har lagt sig så kan du köpa fisk. choffar du då i lite mer ny sten så vill dom med göra orsaka en topp.. hehe:D Citera
Von Märt Postat 13 september 2008 Författare Postat 13 september 2008 gäller detsamma för död Ls? Citera
-=Mr_B=- Postat 13 september 2008 Postat 13 september 2008 Mer eller mindre. I död LS har du enbart död bakterieflora och inga nedbrytare som kan ta hand om arbetet. I en så liten balja kommer det bli svårt med den biologiska reningen om du tänker använda dig av död LS. Det är inte riktigt plats till både och liksom.B! Citera
Trilobite Postat 13 september 2008 Postat 13 september 2008 Död LS kan bli aktiv, men det tar tid. För ett litet system är det bäst med bara levande sten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.