Botan Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Det ryker från en av mina levande stenar i det lilla akvariet. Vad kan det vara, är det farligt??? Ser ut som en vulkanisk aktivitet.En annan sak är att i det stora akvariet har min bubbel anemon delat på sig. Den verkar inte äta något och som jag kan se det så har dom ingen mun ännu....hur lång tid tar det för den att skaffa sig en mun???Hjälp mig!!/Nybörjaren!! Citera
NiXoN Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Om de puffar upp en pelare med nåt dammaktigt så kan det mycket väl vara nåt litet djur som städar sin håla eller en musla av nån form.Att anemoner delar sig kan vara ett tecken både på att dom trivs och att dom vantrivs, lite lurigt eller hur. Sen så kan jag inte så mycket om hur länge de tar för den att skaffa sig en mun, men ha tålamod. det är dessutom vanligt att anemoner kräks upp det man ger åt dom om det är för stort eller om det ogillas annars, det kan ske flera timmar efter matning.Lycka till o ta de lungt.//NiXoN Citera
Trilobite Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Anemoner måste inte ha mun för att klara sig i början - de fotosyntetiserar ju precis som koraller. Citera
DaTrucka Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 "Röken" kan vara snäcka som släpper ägg/spermier. För ett par månader sedan satte alla mina igång samtidigt, hela karet såg ut som utspädd lättmjölk. Citera
Botan Postat 16 september 2008 Författare Postat 16 september 2008 Ser den ut att må bra? Ni tror väl inte att den håller på att dö?? Citera
zeke66 Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Nä tycker dom ser friska ut du kan nog ta det lugnt =) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.