Flöne Postat 22 september 2008 Dela Postat 22 september 2008 Imorgon tis. kommer min leverans med LS, den är "otvättad" behöver jag förbereda den något innan jag stoppar ner den i karet....?MVHFlöne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Thommy Postat 22 september 2008 Dela Postat 22 september 2008 Hej det finns en del som kör med lite saltare än vad du ska ha i tanken för att driva ur djur som du inte vill ha i tanken .man doppar ner stenen 10 sec kanske sen i baljan,Annars tvätta av sådant som e dåligt å stenen ska lukta hav. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 Nej.. Använd bara saltare (1.030) om du är säker på att där är skade djur. De djur du vill behålla blir lika stressade som de du inte vill behålla. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Flöne Postat 23 september 2008 Författare Dela Postat 23 september 2008 Tackar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aqua_Max Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 Om det är mycket slam och/eller otrevliga alger kan du ruska stenarna i en stor hink med saltvatten och använda t.ex. en ny skurborste eller diskborste till att borsta stenarna i hinken. Detta för att slippa få in det värsta slammet/algerna i akvariet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.