Gå till innehåll

Aquastabil t5 armaturer


Ahab

Rekommenderade inlägg

Det finns flera som säljer dem på nätet, bl.a. http://www.zooplanet.se/akvastabil-effect-light-c-1_70_326_328.html. Jag funderade på ett Akvastabil kar och kollade runt lite. Det skiljer mycket i priset mellan olika handlare. Jag tror pwss har Akvastabil också.

De har en egen box för att dimma rören men det måste gå med andra styrenheter också. Den enda man behöver kolla är om det är analog eller digital dimmning. Jag tror att de har max 4 rör i ramperna.

mvh Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Wrang! Letade på PWSS men hittade inte den på 2x80 w T5 dimbar ,som jag fick med när jag köpte ett akvariepaket i helgen, men det gjorde jag nu. Tack för tipset om dimmern, 439:- var ju överkomligt.

Någon som har erfarenhet av den här?

11524.jpg

Beskrivelse:

Med den nye Effect-Line Sunriser har du mulighed for at skabe en computerstyret solop- og solnedgang i dit akvarie. Ved hjælp af to trykknapper og en drejebar knap, bestemmer du hvornår solen skal stå op, hvornår den skal gå ned, og ikke mindst hvor kaftigt lyset skal være.

Sunriseren er med til at forbedre dine fisks velfærd, den kan modvirke stress, da du undgår pludselige lysforandringer og den giver en naturlig månebelysning om natten.

Sunriseren er specielt udviklet til brug sammen med Effect-Line dæmpbare armaturer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft en dimmbar Akvastabilarmatur med denna styrning. Jag har inga dåliga erfarenheter, men styrboxen är rätt så primitiv med få funktioner. Sunrisern simulerar gryning och skymning genom att i fasta 12-timmars intervall dimmra upp respektive ner belysningen. Du kan således köra dag i 12 timmar, dimmra ner till minimum över en halvtimme (har för mig att detta var 5%) sedan kör den natt dvs. minimibelysning under 12 timmar för att sedan dimmra upp till dag igen osv. Jag tyckte att ett 24w rör på minimiljus var i mesta laget att köra som nattbelysning i ett 450 l akvarium.

Hoppas det gav dig lite mer kött på benen!

MVH Emanuel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...