Gå till innehåll

Projekt 600 L salt på 45 kvm.


GimliX

Rekommenderade inlägg

Nu har funderingarna snart gått över till handling.

Har under en längre tid längtat efter ett "riktigt" saltkar med sump och allt runt omkring.

Nu har jag ramlat över ett kar här i närheten på strax över 600 liter. Måtten 170*60*60 och en sum på ca 200 L.

Funderar nu på belysningen. Vill ju görna ha något som ser snyggt ut och har hittat en kombinerad Mh och t5 belysning. 3*150 W + 4*54 W T5. Måtten på denna belysning är 180 cm, nästan perfekt. Men räcker 150W mh för djupet av akvariet eller filtreras för mycket ljus bort?

Finns även en annan variant på 2*250 W + 2 T5 54 W. Denna ramp är barra 115 cm, inte lika snygg på längden men kanske bättre?

Letar även efter en bra returpump, prisvärd men inte så att jag måste leva på vatten och bröd ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena!

Gött med ett nytt kar. Har du funderat på luftfuktighet med tanke på att din lgh är ganska liten för ett 600l. Du kanske måste skaffa nån luftavfuktare eller nåt, jaja time will tell antar jag. :)

Jag skulle ha kört på 250w, karet är ju ändå 60 djupt.

Lycka till!

Blommorna i fönstret blir nog glada ;) Vi märker hur det blir. En avfuktare får det nog bli.

Laggeman, har tänkt att ha en liten blandning av mjukisar och stenkoraller.

Mvh

A

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...