Von Märt Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 någon som har något bra tips om fisk till mitt clownhotell?har funderat på att ha 2 Stonogobiops nematodes men skulle även vilja ha 2 små livliga fiskar som klarar ett kar på 58 liter.hade även tänkt ha 2 putsarräkor och diverse sniglar och eremiter.Stonogobiops nematodeshttp://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+2124+181&pcatid=181 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 den sidan du har länkat till, dom har en Nano Fish del också, kolla igenom den så har du säkert fastnat för något efter det.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Von Märt Postat 23 september 2008 Författare Dela Postat 23 september 2008 okej tack tänkte inte på det. får kolla upp lite mer på den sidan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 Stonogobiops nematodes eller andra små smörbultar är perfekta. Även slemfiskar som Escenius bicolor är fina små fiskar (och prisvärda). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Von Märt Postat 23 september 2008 Författare Dela Postat 23 september 2008 det här kanske inte passar in i denna tråd men hur stort utbud av fisk finns i uppsala samt går det att beställa ifall det inte finns inne? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 De tar hem om man vill - de har artlistor som de kan kolla i. De har E. bicolor inne, samt occellaris och en del sandvändande smörbultar har jag sett.Saltutbudet är inte särskilt stort och de fyller på ganska sällan, men ibland finns det trevliga firrar där. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 24 september 2008 Dela Postat 24 september 2008 Ifall du missat det så är hela deras lista på nanofiskar här:http://www.liveaquaria.com/product/aquarium-fish-supplies.cfm?c=15+2124 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stoffe Postat 24 september 2008 Dela Postat 24 september 2008 Tjena,glöm inte att kolla den angivna min. akvarievolym bara...Allt under 250lit räknas som nano!/Stoffe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Von Märt Postat 25 september 2008 Författare Dela Postat 25 september 2008 det känns som ett ganska diffust begrepp det där med nano. en del säger under 100 liter en del 250 liter.har efter närmare efterforskning och funderingar beslutat att ha en övre gräns på 3 fiskar och efter deras rekomendationer inte välja fiskar med min 10 gallons minsta volymkrav Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.