Gå till innehåll

Flönes Clownhotell


Flöne

Rekommenderade inlägg

Vad har du för modifieringsplaner när det gäller fläktarna?

Lyset är en enkel match, bara att skruva bort täckglaset och sen fimpa sladden till 9V transformatorn och ersätta den med en ny nätkabel med egen timer. Vill man går det iofs att köpa en 9V-adapter och koppla in dioderna direkt dit så slipper man ha fläktarna igång hela tiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt - jag testade med hela kitet påslaget (även UVC:n) och fick inte mer än 24 grader. Fast jag har originalpumpen som ju är klenare.

Har inte startat UV ännu!!!

har även bytt till orginal pumpen för den andra sög ut allt vatten i sista facket

kör med belysning ca 8h/dag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har du för modifieringsplaner när det gäller fläktarna?

Lyset är en enkel match, bara att skruva bort täckglaset och sen fimpa sladden till 9V transformatorn och ersätta den med en ny nätkabel med egen timer. Vill man går det iofs att köpa en 9V-adapter och koppla in dioderna direkt dit så slipper man ha fläktarna igång hela tiden.

ioch med jag har lite hög värme så hittade jag några gamla cpu (35mm) fläktar som jag tror skall passa in på sido gallerna

har även planer på att fixa någon typ av termostat så att dessa kan styras helt automatiskt

vi får se vad källaren och claesolson bjuder på.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Då var lite levande i, var och shoppa ett par Clownfiskar och en putsarräka

ökade även beståndet på singlar, nu går där 6st

hittade även en sjöstjörna + något levande som jag glömde namnet på, men det fixar ni när ni ser bilderna

post-4108-14468916185125_thumb.jpg

post-4108-1446891618529_thumb.jpg

post-4108-14468916185463_thumb.jpg

post-4108-14468916185653_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...