Johan bgren Postat 24 september 2008 Postat 24 september 2008 Hej!Jag har precis blivigt ägare till ett RSM, nu undrar jag hur ni har gjort för att få bänken i våg?Mitt golv lutar ca 5mm, jag funderar på ätt sätta fyra (sex?) Justerbara ben innanför sockeln.Sockel är 13.5 cm så benen behöver vara 14 cm +- 1 cm, är det någon som vet var man kan få tag på den typen av ben?
Lasse Postat 24 september 2008 Postat 24 september 2008 Har du orginalbänken? I så fall - den är rätt styv så ta och palla upp den i våg och lägg mellanlägg av lämplig tjocklek där du får glipor mellan bänk och golv.MVH Lasse
Johan bgren Postat 25 september 2008 Författare Postat 25 september 2008 Jag har original bänken.Jag tänkte först att jag skulle palla upp den med träbitar men jag har svårt att få den rak och det ser inte så roligt ut.
john.w Postat 25 september 2008 Postat 25 september 2008 jag la under plastbrickor där tassarna sitter och när den var i våg limmade jag fast dom, Syns nästan inte alls
Johan bgren Postat 25 september 2008 Författare Postat 25 september 2008 Plastbrickor låter bättre, var fick du tag på dom?, hur mycke justerade du bänken? Jag skulle behöva justera ca 8mm i ena bakkanten och ca 5mm i framkant.
mano Postat 25 september 2008 Postat 25 september 2008 jag la under plastbrickor där tassarna sitter och när den var i våg limmade jag fast dom, Syns nästan inte allsJag gjorde ungefär samma sak, pillade bort tassarna och la vanliga metallbrickor mellan tassarna och bänken. Det funkar för upp till ca 3 mm, då jag också hade mer än så så köpte jag nya tassar, vanliga möbeltassar med spik som hade en längre spik och tjockare plast än orginaltassarna, då fick jag upp den dom ca 5-6 mm jag behövde i framkant.
john.w Postat 25 september 2008 Postat 25 september 2008 Plastbrickor låter bättre, var fick du tag på dom?, hur mycke justerade du bänken? Jag skulle behöva justera ca 8mm i ena bakkanten och ca 5mm i framkant.Vet inte var jag köpte dom men såna borde järnhandeln ha sjögrens har det garanterat
Rekommenderade inlägg