Gå till innehåll

Vad är ett clownhotell?


stoffe

Rekommenderade inlägg

Tjenixen,

sitter här på i Tyskland och läser lite i forumet, då jag stöter på uttrycket clownhotell...???

Nu är det så att jag inte varit inne i en Svensk akvariebutik på typ 7år och blir lite nyfiken vad det är ni håller på med.

Är det Red Seas lilla burk det talas om eller något helt annat?

Har även sett att det är 58lit, men 58lit för en clownfisk hmm. mer ett dvärggobihotell eller?

Det är väl ingen som plågar clownfiskar i ett så litet kar?

Skall inte ses som ett påhopp, men jag tycker det verkar väldigt litet?

/Stoffe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här i helsingborg säljer de bara guppykaret för 799kr. Mollykar för 1399kr.

Vad är skillanden mellan Molly eller Guppy och nu menar jag inte fisksorterna???

För fjortonhundra fixar jag inte ens här i losGermanyd att ställa samman ett nanokar.

Kanske med Kinaprylar men inte med så en design...

Hur är det med kvaliteten?

Hmm. kanske skulle se om man kan fixa en sådan liten leksak, men tyvärr är frugan skeptisk mot fler glaskar i huset... :smiley13:

När jag blir stor ska jag flytta till Boyu

Jaken, jag är på!

Förutsatt att "soundet" inte har ändrats till dess!

/Stoffe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som heter Guppy här i sverige är ett sötvattenskar (ingen skummare, låg cirkulation, och 9W belysning till ca 37 liter) om jag inte är helt ute och cyklar.

Mollyhotellet är 80 liter, med 36W ljus i grund, men det kan modifieras (se Lasses tråd om detta) till ett saltkar utan alltför stora ingrepp.

Det senare finns ännu billigare häromkring, sett det för 800... men det kräver ju vissa modifikationer för att duga till salt då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...