Gå till innehåll

sump.


Thommy

Rekommenderade inlägg

hejsan ska nu i veckan skaffa en sump.har fått tag på en sådan där man hänger på kanten ska visst ligga på 3500 ny fick den för en tusenlapp.Jag tänkte på att mitt akvarie e på 375 å sumpen är la kanske på 75 eller 100 l.min skummare e till för 400 liters akvarie.e det kört med den måste ja fixa en ny.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är en överrinnings box så behöver du inte borra. Hur många liter i timmen sväljer boxen? Sumpen storlek spelar inte så stor roll så länge du får plats med det du vill ha däri.

Skummaren däremot låter lite klen om den ska klara 400l bara, kika på en skummare som klarar 800-1000l. vilken skummare är det du har?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej,Jag har en skimm 400 som funkar bra nu först efter 2 månader kom bara te innan.Det är en på hängs skummare.Viken rekomenderas om ja ska ha en större.jag vet inte hur mycket den sväljer ska hämta den på marinakvariet i morgon tack för svaren ja skriver en rad när ja vet vilka siffror som gäller på sakerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...