Gå till innehåll

Material i saltvatten ?


gladiator

Rekommenderade inlägg

I ett varmt saltvattensakvarium är det bara titan som jag känner till som står emot - men det är alltid en fråga om mängd. En rostfri/syrafast pumpaxel brukar fungera bra men en kyl/värmeväxlare av samma material fungerar inte.

Temperaturen för att nedsänkt syrafast rostfritt skall klara sig är ca 17 grader. Ligger det i skvalpzonen så funkar det inte alls

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Opps !

Titan låter dyrt :-)

Projektet jag började fundera på ídag är inte metallerna isäg, mer ideer hur jag kan lösa olika problem. Fick hjälp av en otroligt kunning hantverkare idag och han undrade direkt vilka ämnen/material som han/jag kan bygga i eller använda oss av.

Finns det skruvförband i plast, tex gängade stavar, muttrar m.m.

Mvh Johan

=Lasse;261084]I ett varmt saltvattensakvarium är det bara titan som jag känner till som står emot - men det är alltid en fråga om mängd. En rostfri/syrafast pumpaxel brukar fungera bra men en kyl/värmeväxlare av samma material fungerar inte.

Temperaturen för att nedsänkt syrafast rostfritt skall klara sig är ca 17 grader. Ligger det i skvalpzonen så funkar det inte alls

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett skruvförband gjorda i någon form av plast. Dock vet jag inte vad det är för sortsplast och om de fungerar i saltvattensakvarier.

Jag satt länge i går kväll och funderade på vad du har för projekt på G. Vet i och för sig lite vad du har funderat på tidigare men ser inte vad du ska ha skruvförbanden till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...