Gå till innehåll

Harlekinräka


zeke66

Rekommenderade inlägg

Jag köpte ju en sådan förra veckan på korallrevet. Och lova i en annan tråd skriva om den fungera mot min invasion av små sjöstjärnor. Och jag kan ju säga att i dag såg jag han gå och mumsa på en sådan i näven. Så bara hoppas det fortsätter och jag blir av med alla. Det har ju varit lite delade meningar om dom äter sådana. Men min gör det i alla fall -dans

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte ju en sådan förra veckan på korallrevet. Och lova i en annan tråd skriva om den fungera mot min invasion av små sjöstjärnor. Och jag kan ju säga att i dag såg jag han gå och mumsa på en sådan i näven. Så bara hoppas det fortsätter och jag blir av med alla. Det har ju varit lite delade meningar om dom äter sådana. Men min gör det i alla fall -dans

Måste fråga varför du vill bli av med de små sjöstjärnorna, har läst att de kan ska sps'er när de försöker äta alger, är det därför? Och är de verkligen ett riktigt hot mot sps'er?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste fråga varför du vill bli av med de små sjöstjärnorna, har läst att de kan ska sps'er när de försöker äta alger, är det därför? Och är de verkligen ett riktigt hot mot sps'er?

När man skrapar rutorna och de ser ut som de snöar i karet så är de inte så roligt;)

Jag hoppas att min räka visar samma entusiasm när det kommer till mina stjärnor, hittils så har den bara muckat med en annan räka i karet.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När man skrapar rutorna och de ser ut som de snöar i karet så är de inte så roligt;)

Jag hoppas att min räka visar samma entusiasm när det kommer till mina stjärnor, hittils så har den bara muckat med en annan räka i karet.

//NiXoN

Okej då förstår jag, när de invaderar akvariet börjar man fundera på hur man ska bli av med dem. Förlåt för att jag stjäl tråden lite grann men då undrar jag om man borde plocka bort de sjöstjärnor man ser för att inte hamna i situationen där de blir en plåga?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det går ju lixom inte att bli av med dom.Jag brukar ta en hov och samla dom i då dom invaderar mina rutor när det är mörkt.Och kan ta hur många som hälst. Sen nästa dag fullt igen. Så jag är glad om dom försvinner.Men han kommer att få äta sig riktigt fet vill jag lova =). Sen när det är slut i mitt akvarium får min kompis ta över den han har samma problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...