Gå till innehåll

Coral Vitalizer


Nettan

Rekommenderade inlägg

Hej!

Är det någon som har erfarenhet av korallen-zucht Coral vitalizer?

Efter att jag använt detta enligt doseringen i 5 dagar så började min sand få bruna fläckar. Vet ej om det bara va en tillfällighet att de kom just efter att jag hade börjat använda det eller om det kan ha berott på preparatet. Sanden blev iaf ren och fin igen efter att jag "dammsugit" upp en hel del i samband mad vattenbyten som jag gjorde på 20l i veckan. Och även slutat med coral vitalizer. Tog 2 v för att få det återställt. Nitraten förändrades ej.

Någon annan som upplevt något liknande?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan ej säga varför det blir bruna fläkar på sanden din men går du efter vad de skriver om produkten?

First results can be seen after 7 – 10 days.

When the corals are used to the feeding you will notice increased polyp expansion, e.g. of Acropora are fully extended even during the light period.

Corals retain their bright, natural color. Increases coral growth.

We recommend a dosing of 1-3 drops per 100L/day, depending on the live stock in the tank.

Hur mycket doserar du?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag körde bara 1 droppen om dagen.

Men de e la lika bra att testa igen, körde ju somsagt bara i 5 dagar och det kan ju varit något annat som spelade in just under den tiden. Inte för att jag kan komma på vad.

Men jag testar igen, så får vi se vad som händer :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...