Gå till innehåll

Lite småkul historia


Matt_HiHat

Rekommenderade inlägg

Hej!

Var med om en rätt så lustig grej ikväll. Var på väg hem från krogen och hittade på stycken 10l dunkar längs vägen som jag tänkte att jag kunde använda till mina ballingvätskor då jag var ute efter just dessa dunkar.

Självklart stannade polisen mig och undrade varför jag gick omkring med två tomma dunkar längs vägen. Jag förklarade helt enkelt att de skulle användas till mitt akvarium som behållare för kemikalier. Jag antar att de trodde att jag sålt hembränt i dunkarna då de bad att få lukta i dem. Just när jag nämnde ordet kemikalier så blev de väldigt intresserade och bad mig att förklara mer om exakt vilken typ av kemikalier jag tänkt att använda mig av i dunkarna. Så mitt i natten så stod jag och babblade balling-metoden för två poliser som antagligen inte fattade ett dugg om vad jag snackade om. De lät mig sen gå vidare då de antog att jag iaf pratade om nåt vettigt som hade med akvarier att göra.

Lite lustigt dock att stå och förklara balling för två poliser mitt i natten, det var nästan så att de ville se akvariet för att verkligen se att jag inte hittade på nån dum ursäkt av något slag för att dölja försäljning av sprit eller liknande.

Jaja, ville bara skriva av mig om en liten lustig erfarenhet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag får väl kontra lite...

När jag bodde i studentrum så odlade jag plankton i fönstret och när jag var relativt nyinflyttad så var en granne inne hos mig och snackade skit. Helt plötsligt knackar det på fönstret, jag visste ju om att min flickväns far skulle komma och hämta/lämna något så jag går iväg till dörren och öppnar medan min granne står kvar i hallöppningen. Fadern som är rätt spexig av sig öppnar med frågan om det är hembränt som står in fönstret och om han kan köpa lite... jag hänger givetvis på med ett leende att det klart han kan, jag går och hämtar en flaska direkt. I det läget så väljer grannen att avvika och jag gör klart mitt ärende med fadern. När jag sedan tar en sväng i huset så är dagens sanning att jag säljer sprit till uteliggare i parken ;) Och därmed får man börja förklara att ja, jag är så jävla tokig att jag har massa petflaskor i fönstret för att odla smådjur... och som ni säkert fattar så har killen inte en susning om hur man gör hembränt...sist jag kollade så var det lite mer komplicerat än att sätta ett par petflaskor i fönstret och tillsätta lite cirkulation :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...