Gå till innehåll

Hjälp, Packning Deltec Hlp 8070s!


Goranius

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag undrar om någon har en eller vet hur man får tag på en packning till en deltec hlp 8070s pump då det verkar som om det är stört omöjligt har varit i kontakt med diverse butiker samt kontakt med Deltec själva men inte hört något nu från dom.

Det som behövs är packningen som sitter i huset mellan motorn och pumphuset.

Asjobbigt då det inte är en billig pump samt att jag tycker det är asdåligt att man inte kan få fram reservdelar till en sån sak.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

O-ringar finns på ClasOhlsson i en röd fin låda som innehåller alla o-ringar du någonsin kommer att behöva under din livstid. Tar du rätt dimension kan jag kolla i min låda om jag har en passande.

Annars vill jag hävda att köpa reservdelar från Deltec var inga problem. Fick svar från Andy på D-D om en nålimpeller till en Maxijet och även om det inte var billigt så lät det rätt bekymmersfritt.

För övrigt vet jag att Michael Mrutzek säljer D-D reservdelar och har en hel del online på sin webshop: http://www.shop-meeresaquaristik.de/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

O-ringar finns på ClasOhlsson i en röd fin låda som innehåller alla o-ringar du någonsin kommer att behöva under din livstid. Tar du rätt dimension kan jag kolla i min låda om jag har en passande.

Annars vill jag hävda att köpa reservdelar från Deltec var inga problem. Fick svar från Andy på D-D om en nålimpeller till en Maxijet och även om det inte var billigt så lät det rätt bekymmersfritt.

För övrigt vet jag att Michael Mrutzek säljer D-D reservdelar och har en hel del online på sin webshop: http://www.shop-meeresaquaristik.de/

Det är inte o-ringen utan den packningen som har är lite konstigt formad, min tyska suger så på meeresaquaristk.de blir det svårt men ska nu åka till pumphuset i Sollentuna och kolla enligt bakvägsinfo som jag inte visst så är deltec en Grundfos pump får se om det löser sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Ett stort tack till D&D som skickade mig en packning i ett kuvert.

Men den som blir blir ofta ledsen igen!

Det visar sig att även utblåset på pumpen också är sprucken så pumpen är fortfarande obrukbar hur irriterande är inte detta en osynlig mickrospricka visade sig bli en stor synlig spricka vid drift i cirka tre dagar. Går tyvärr inte att laga.

Så nu undrar jag om någon har en trasig deltecpump som inte funkar som är sugen på att sälja av den delen med insuget och utblåset på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...