Gå till innehåll

Ja man är ju Nybörjar


Micke.T

Rekommenderade inlägg

Ja nu har man börjat få snurr på et o vatten byten har där blivit. men idag slog det mig....grusen i botten....städar man den, i så fall slammsuger man den som i ett sötvatten eller bara fläktar över den som jag gjort hittils med handen så det yr upp lite skit då o då så det håller sig fint. hmmmmmm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu finns det även olika metoder vad det gäller gruset. Jag själv gör som de ovan säger med det undataget att jag iblan kan suga som i sötvatten i det hörnet av karet det lägger sig mest skit.

DFock beror det på hur tjocklager med grus man har. Den metod som omtalas här fungerar när man har ett tunt dekorlager med grus. Har du halvtjock lager så är jag osäker på hur det ska fungera men har du ett tjockt, över 7 cm ska du inte ha några sandvändare i det heller och låta sanden ligga utan att röra i det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu finns det även olika metoder vad det gäller gruset. Jag själv gör som de ovan säger med det undataget att jag iblan kan suga som i sötvatten i det hörnet av karet det lägger sig mest skit.

DFock beror det på hur tjocklager med grus man har. Den metod som omtalas här fungerar när man har ett tunt dekorlager med grus. Har du halvtjock lager så är jag osäker på hur det ska fungera men har du ett tjockt, över 7 cm ska du inte ha några sandvändare i det heller och låta sanden ligga utan att röra i det!

Av vilken anledning ska man inte ha sandvändare eller röra sanden om det är över 7cm tjockt lager?

Mvh//Chrille

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...