daniel_i_malmö Postat 7 november 2008 Postat 7 november 2008 Vilka tillverkare säljer måsvingeformade (W-formade) reflektorer till T5-rör?Hagen Glo reflektorer ser ut att vara måsvingeformade på bilden jag sett. Kan någon bekräfta detta?Finns det några andra? Vilka är bäst? Citera
_Manne_ Postat 7 november 2008 Postat 7 november 2008 Hagen Glo reflektorer är ganska breda i förhållande till tex Peter's Bresslein.. men jag vet ju att du ska inte ha in så många rader så det kommer att få fint plats för din del.och dom är måsvinge stuket.mvh manne Citera
daniel_i_malmö Postat 7 november 2008 Författare Postat 7 november 2008 Tackar för svaren! Har nu beställt Hagen Glo Reflektorer till hälften av de planerade rören i min ramp för att se hur de funkar och passar. Min lokale handlare visste inte varifrån han kunde beställa Bresslein. Känns Hagen OK blir det fler sådana, annars letar jag vidare. Citera
_Manne_ Postat 7 november 2008 Postat 7 november 2008 en Bresslein reflektor a 54w tex ligger runt 250 pix.. , gissar att du 'slipper' undan med runt hälften för Hagen..mvh manne Citera
oveb Postat 7 november 2008 Postat 7 november 2008 Bresslein's är rätt seriösa. Dom är vikta i ytterkant vilket gör dom stabila.Fast det är nog en god idé att skydda dom med något om man riskerar stänk. Annars blir det dyrt att byta "fin-reflektorer" ofta.. Citera
petnym Postat 7 november 2008 Postat 7 november 2008 Vilken tur att jag har mina över mina söta burkar då... :-) Citera
stigigemla Postat 7 november 2008 Postat 7 november 2008 Finreflektorer är belagda med ett tunt lackskikt. Då fräter inte saltfläckar utan man kan torka av dem med en fuktig trasa. Annars får reflektorn en grå fläck kvar efter saltstänket. Och med fler och fler fläckar blir det mindre ljus ned i karet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.