Coralkiller Postat 11 november 2008 Postat 11 november 2008 såg den här lilla gynnaren idag i karet ca 1,5cm lång nån som vet vad det är?? mvh Jerry Citera
Illustratören Postat 12 november 2008 Postat 12 november 2008 Tror också på Chiton.Hade själv en sådan som följde med LS:en och då (för 2år sedan) var den ca 1-2cm lång. Idag är den ca7cm. Den syns aldrg på dagen utan kommer fram och käkar alger på natten, likt en pansarvagn far den fram sakta sakta på rutorna. En bra och nyttig sak att ha i akvariumet då den endast lever av alger. Citera
Coralkiller Postat 12 november 2008 Författare Postat 12 november 2008 ok tack för hjälpen slipper jag vara orolig för att det är en liten terrorist! mvh Jerry Citera
Trilobite Postat 12 november 2008 Postat 12 november 2008 På evolutionsbiologiska institutionen i uppsala har de ett exemplar på över en decimeter som ligger i sprit. Riktigt snygg! Citera
Coralkiller Postat 12 november 2008 Författare Postat 12 november 2008 ok kan dom bli så jäkla stora allså!!? Citera
Mattias Malmö Postat 12 november 2008 Postat 12 november 2008 ok kan dom bli så jäkla stora allså!!?Det finns 1000 olika arter så det är nog svårt att säga hur stor just din blir på rak arm...Jag har själv sett 1 ca 3 mm lång och 1 ca 1 mm lång i mitt kar. Eftersom dom är coola skulle jag gärna se att mina växer till sig och förökar sig. Men kanske inte upp till 1 decimeter.... Citera
Coralkiller Postat 12 november 2008 Författare Postat 12 november 2008 ok då kan jag vara glad över min på 1,5cm allså =) Citera
Jaken Postat 12 november 2008 Postat 12 november 2008 På evolutionsbiologiska institutionen i uppsala har de ett exemplar på över en decimeter som ligger i sprit. Riktigt snygg!Man behöver inte vara en evolutionsbiologisk institutionen för att ha exemplar av den storleken, jag har flera stycken i mitt akvarium. Citera
Illustratören Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 Jag har dock hört ett rykte om att de kan skrapa alger så hårt att de stora kan repa glaset, särskilt om man har plexiglas. Vet inte hur sant detta rykte är, men ingen rök utan eld =-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.