Cherokee709 Postat 20 november 2008 Postat 20 november 2008 HejÄr det någon som vet om det är någon skillnad på KZ Zeolith och FM Zeolith som de har till Ultralith metoden.Om det är skillnad på fraktion och sammansättningen.Tänkte mest på att det går att köpa FM Zeolith i större förpackning så slipper man köpa små kilos förpackningar som KZ har.Det borde väl gå att använda båda sorterna till Zeovit metoden?//Peter Citera
wrang Postat 20 november 2008 Postat 20 november 2008 Ställ även frågan på Zeovits forumwww.zeovit.comKan ej förklara men en sak vet jag.Ja det är skillnad Korallenzuchts heter Zeovit och inte Zeolith Citera
Magnus Postat 20 november 2008 Postat 20 november 2008 Tja, KZ är en blandning av flera olika sorters zeoliter. Herr Pohl är lurig och testar sig fram till vad som fungerar bäst i hans system. Kanske finns det en liten fördel där...Men i det stora hela fungerar säkert andra zeoliter bara de är anpassade för saltvattensakvarium.Fast är det BARA föpackningsstorleken som är argumentet så tycker jag det låter dumt att chansa. Kanske kan du be butiken hälla upp zeovitstenen i en lika stor hink... Citera
mr cheezy Postat 20 november 2008 Postat 20 november 2008 Kz har större förpackiningar också. Har för mig jag fick det hos ted sist jag köppte Citera
greger Postat 20 november 2008 Postat 20 november 2008 Välj zeolit som är utvald för att ha fungerande egenskaper i i saltvatten, det finns typ ?150 naturliga zeoliter och några "tillverkade".Kz, FM och Grotech är några av de Zeolither som är avsedda för ändamålet. Citera
smulan Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 Jag var i Kungsbacka i dag.BioTedMarin har 5 kg förpackningar i butiken och han skickar också Citera
salar Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 Jag vet inte va det är för skillnad på dom 2 produkterna men jag kör med Zeovit men har vid flera tillfällen använt Ultralith i min reaktor.Jag skulle tippa på att dom båda levereras från samma fabrik för jag ser ingen skillnad på dom 2.Patrik Citera
Cherokee709 Postat 22 november 2008 Författare Postat 22 november 2008 Ni ska ha tack för hjälpen.Jag såg på Bioted att det bara var 1kg förpackningar, men man kanske måste ta kontakta han om man vill ha större förpackningar.Ultralithen står det att den är anpassad för saltvatten så jag tänkte att det inte är någon större skillnad//Peter Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.