Gå till innehåll

Zeovit vs Ultralith


Cherokee709

Rekommenderade inlägg

Hej

Är det någon som vet om det är någon skillnad på KZ Zeolith och FM Zeolith som de har till Ultralith metoden.

Om det är skillnad på fraktion och sammansättningen.

Tänkte mest på att det går att köpa FM Zeolith i större förpackning så slipper man köpa små kilos förpackningar som KZ har.

Det borde väl gå att använda båda sorterna till Zeovit metoden?

//Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, KZ är en blandning av flera olika sorters zeoliter. Herr Pohl är lurig och testar sig fram till vad som fungerar bäst i hans system. Kanske finns det en liten fördel där...

Men i det stora hela fungerar säkert andra zeoliter bara de är anpassade för saltvattensakvarium.

Fast är det BARA föpackningsstorleken som är argumentet så tycker jag det låter dumt att chansa. Kanske kan du be butiken hälla upp zeovitstenen i en lika stor hink...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte va det är för skillnad på dom 2 produkterna men jag kör med Zeovit men har vid flera tillfällen använt Ultralith i min reaktor.Jag skulle tippa på att dom båda levereras från samma fabrik för jag ser ingen skillnad på dom 2.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...