Tobbe. Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 Jag har precis skaffat en Entacmaea quadricolor för två dagar sen. den krymper väldigt mycket under dagen sen efter några timmar så sväller den upp igen undrar om det är normalt att den gör det så ofta. Citera
Trilobite Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 Vänta nån vecka och se - mina krymper bara på natten. Citera
Tobbe. Postat 27 november 2008 Författare Postat 27 november 2008 Ja det gör min också men när jag har satt på månljuset så krymper den inte längre Citera
ExCeed Postat 30 december 2008 Postat 30 december 2008 Hade en likadan. Den flydde upp i ett hörn bakom en massa sten och satt där. Efter ett tag hittade min clown den och det verkar som om den (anemonen) blev rejält stressad så den hängde mest i krympt tillstånd, för att sen tvärdö. Clownen hade trasat sönder den rätt fint tyvärr... Citera
Trilobite Postat 30 december 2008 Postat 30 december 2008 Mina går bra ihop med clowner (ocellaris). Citera
Botan Postat 30 december 2008 Postat 30 december 2008 Min ena av mina 4 st quadicoulor drar också ihop sig för jämnan. Tror inte att den trivs men om du just har skaffat den så tar det någon vecka innan den återhämtar sig...så du får helt enkelt vänta och se vad som händer. Tror att du kan vara lugn. Citera
Coralkiller Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 mina har satt sig på bra ställen o ser kanon ut dom krymer lite när dom skiter men annars fullt utvecklade! bara ett problem! min korkade jäkla clownfisk vägrar ju att äns simma nära nån av anemonerna! ska man köpa nya clowner som inte har fel på lokaliceringssinnena!?? mvh Jerry Citera
linkano Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 En fråga till Jerry "Coralkiller" : Hur ser man att dom skiter? Har aldrig sett något som jag kan koppla ihop med det på mina./Thomas Citera
Coralkiller Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 En brun trådig geggig subbstans som den spottar ur sig efter nåra dagar eller veckor efter den fått mat! mvh Jerry Citera
DaTrucka Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 bara ett problem! min korkade jäkla clownfisk vägrar ju att äns simma nära nån av anemonerna! ska man köpa nya clowner som inte har fel på lokaliceringssinnena!?? mvh JerryÄr clownerna odlade så är det inte säkert att den går i anemonen över huvudtaget, den vet helt enkelt inte vad det är förnågot. Oftast gör dom det men det kan ta lång tid innan dom fattar. Har du bara en clown? Isf. köp en till så ökar säkert chanserna. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.