Dimorb Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Hejsan alla galena saltisar.Själv har man konstaterat att man är lite extra vrickad då man har gått och köpt på sig för mycket saker som man sedan måste sälja.Dock innan det säljs så skall det ju upp så att man kan ta bilder på det hela i action. Därför kommer följande frågor:Går det att släppa i fiskar i ett nanokar på 40 liter när värdena ser ut såhär?pH 8.1-8.3kH 9.0Salthalt 1.023-1.024Nitrat 5-10Nitrit 0.01Temp 22 CAnledningen till att jag frågar är att jag startade det igår för att få plats med fiskar som jag skall hämta idag. Men undernatten lyckades en del minismå sjöstjärnor dö. De hade krypit upp emot ytan och dött där uppe.Vad kan vara fel?Vågar jag släppa ner fiskarna?mvh Andre
petrol Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Nej.. Jag tänker på att om stjärnorna dör (även om de oftastast ärkänsligare än fiskarna, så finns risken att du missar ett par döda stjärnor och då kommer de att förpesta vattnet (40L) ganska så kvickt.Varför de dör .. ingen aning, temp chock?? (för du koppade väl inte in fripassagerarna)
Vitamin Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Höj tempen ett par grader, sen hade jag personligen sänkt salthaltentill 1,020. När min sjöstjärna drar upp vid vattenytan så har antingenkalkmixern fått frispel & släppt ut för mycket, eller är salthaltenför hög.En fråga till dig. Vilken MH-armatur köpte du?
jimmy Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Vad är det för något kanske kan köpa innan du släpper i dom i karet Eller ha dm i en spann med vatten från ditt kar byt hela tiden så klarar dom sig
Dimorb Postat 1 oktober 2004 Författare Postat 1 oktober 2004 Det handlade om en loricilus, 2 Oceallarisoch en clown gobyMen nu är de snart på plats så det är kört med byte.
xedar Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Höj tempen ett par grader, sen hade jag personligen sänkt salthaltentill 1,020. När min sjöstjärna drar upp vid vattenytan så har antingenkalkmixern fått frispel & släppt ut för mycket, eller är salthaltenför hög.En fråga till dig. Vilken MH-armatur köpte du? intresant!håller du alltid 1.020?? har aldrig tänkt på varför mina stjärner vill utrymma karet ibalnd
Dimorb Postat 1 oktober 2004 Författare Postat 1 oktober 2004 Angående mh-armaturen så köpte jag en GIGA hos *Tystnad*
petrol Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Klart man får tala om var man köper prylarna!! Jag handlar min mjölk på ICA..
Dimorb Postat 1 oktober 2004 Författare Postat 1 oktober 2004 Var bara en markering .Handlade hos Hans på drakfisken.se special erbjudande.
Rekommenderade inlägg