saltishenke Postat 3 februari 2009 Postat 3 februari 2009 Min Dendronephthya klunzingeri korall växer så det står härliga till verka som att allt är optimalt för tillfället synd att man ska riva allt i helgen !!
crille Postat 3 februari 2009 Postat 3 februari 2009 kan du lägga in en bild på din Dendronephthya? dom är grymma!matar du den?
saltishenke Postat 4 februari 2009 Postat 4 februari 2009 Ska bli Crille jag matar den med phyto och massor av nykläckta artemia och har antagligen hittat en bra plats i akvariet den stor trivs och har blivigt 2 gånger så stor sen jag köpte den så att den ska vara så svår som alla säger det vet jag inte om jag kan hålla med om !Bilder kommer senare i eftermiddag .
saltishenke Postat 10 februari 2009 Postat 10 februari 2009 Allt flyter på bra nu märker jag skillnad med zeoviten men min hepatus har prick än så nu kör jag uvcn i 2 timmar om dagen !Kan ju säga att coralfertilizer e helt otroligt har en enorm tillväxt på allt nu.
Freddi Postat 10 februari 2009 Postat 10 februari 2009 Allt flyter på bra nu märker jag skillnad med zeoviten men min hepatus har prick än så nu kör jag uvcn i 2 timmar om dagen !Kan ju säga att coralfertilizer e helt otroligt har en enorm tillväxt på allt nu.Coralfertilizer???? du måste mena vitalizer, men det visste du kanske redan.Eller det är du själv som är fertilizern ????Sorry kunde inte låta bli!!
saltishenke Postat 10 februari 2009 Postat 10 februari 2009 Coralfertilizer???? du måste mena vitalizer, men det visste du kanske redan.Eller det är du själv som är fertilizern ????Sorry kunde inte låta bli!!Ja freddi hjärnsläpp som vanligt för mycket i huvudet..
saltishenke Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 Så nu blommar det som bara den i karet allt verka trivas så nu är jag nöjd bara en bandit i karet men men orkar inte jaga den / det !Zeoviten funkar i karet som sagt har bara blivit av med en banghai men jag har 2 hoss freddi att hämta i helgen .Hepatusen är fri från prick nu så uvc´n är avstängd blir lite trångt i skåpet nu men den är ju bra att ha där ett tag till om man nu ska i med mer sten och mer fisk.Bilder kommer snart
amatören Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 skoj att höra henke....få titta över snart och se igen.
saltishenke Postat 16 februari 2009 Postat 16 februari 2009 Fick en ny sps av manne och en ny skivanemon allt växer bra testade en ny lampa från Papi men den ville inte starta så i dag beställde jag en Geischman d&d megacrome 16k och en Blv 14k.
saltishenke Postat 16 februari 2009 Postat 16 februari 2009 Såg ett nytt djur i dag Scutus unguis trevlig liten sak den betade på som bara den av algerna verka vara effektiv .
Laggeman Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Snygga knappar Henrik! Din orangea mjukis där ser ut att växa, eller?
saltishenke Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Japp den trivs bra det märks att det funkar med zeovit och speciellt Pohl´s coralfertilizer.Ska se om jag kan ta med fraggar till dig av den till Bengan du ska väll till han med den 1 ?
Laggeman Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Fragg hade varit uppskattat, men jag tror inte jag kan komma till Bengan den 1'a tyvärr.Jag ska mest troligt jobba de nästkommande helgerna fram till april ungefär.Hål fraggen och låt den växa till sig lite till, så får jag komma o hämta den hos dig istället när tillfälle ges.
saltishenke Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Japp den sköter ju sig själv !Du är välkomen när som.
saltishenke Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Nope Nya !Har en hel del nytt i karet så det är bara att komma Jonas
Freddi Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Japp den trivs bra det märks att det funkar med zeovit och speciellt Pohl´s coralfertilizer.Ska se om jag kan ta med fraggar till dig av den till Bengan du ska väll till han med den 1 ?Verkar bra det där coralFERTILIZER!!!! Måste ta och prova det, då kanske det blir en massa fraggar i karet !!!
saltishenke Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Verkar bra det där coralFERTILIZER!!!! Måste ta och prova det, då kanske det blir en massa fraggar i karet !!!Japp kan ju lova att det är bra och namnbytet är enbart för dig Freddi
Laggeman Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Vad är detta ? Dendronephthya klunzingeri kanske?
saltishenke Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Japp stämmer det Lagge !Det är en mycket fin mjukis som har ändrat från pippigul till orange mot röd nu så när den färgat om helt med zeoviten så sak den bli röd orange.
saltishenke Postat 18 februari 2009 Postat 18 februari 2009 Så nu ska allt levande säljas i karet har nu hittat den vakraste fisken jag sett så nu ska det byggas om till en revpelare och tänkte köra ett gäng dvärgkjejsare olika sorter !Så det som ska säljas är :1 st Gobiodon histrio1 st Centropyge acanthops1 st Paracanthurus hepatus1 st Zebrasoma flavescens1 st Pseudocheilinus hexataenia1 st Pterapogon kauderni2 st clowner2 st damseller1 st Archaster angulatus sandvändande stjärna1 st Fromia indica röd stjärna haft den länge.1 st Lysmata debelius räka En del koraller .
Rekommenderade inlägg