Gå till innehåll

Juwel lido med sump !!


Guest saltishenke

Rekommenderade inlägg

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Måste riva revpelaren i kväll har en mantis lr pistolräcka som har tagit allt för mycket djur nu så efter flera dagar med fällor så blir det till att riva allt!!!!!!!!!!!!!!

så kul då har du lite att göra ju..! kan ju inte glassa framför baljan hela tiden..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blivigt av med 4 putsarräckor och 3 fiskar !små eremiter mm mm och jag hör hur det smäller i karet på kvällarna oftast alltid när belysningen slocknat,

Har haft alla stenarna uppa och genomgått alla hål mm med en peang och en spruta med osmos men nada bara en krabba jag blir galen men men nytt rev byggt och i natt blir det fram med ficklampa och stol framför karet jag ska ha tag på den det bara är så !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så efter en massa jobb med att torrlägga stenen i friggolitlådor så hittade jag inget mer än en krabba !

sen i morse kl 06:00 väkte min sambo mig och sa att det var något larm som lät jag flög upp ner till akvariet då det tjöt från datorn hög temp stod det jaha gnuggade ögonen och såg att det var uppe på 34 grader doppvärmaren hade hängt sig inget kul bara till att fram med isklamparna i frysen och ner med dom i sumpen väck med gamla värmaren ocg till handlarn och köpte en ny eheim/jäger värmare och nu har jag programerat ström skenan med datorn så att den bryter vid 26 grader och doppvärmarens termostat på 26 så nu har jag dubbel safety !

Min strigata dog och ett flertal sniglar och min ena sjöstjärna........

Dyr historia igen men men det är bara att köra vidare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så efter en massa jobb med att torrlägga stenen i friggolitlådor så hittade jag inget mer än en krabba !

sen i morse kl 06:00 väkte min sambo mig och sa att det var något larm som lät jag flög upp ner till akvariet då det tjöt från datorn hög temp stod det jaha gnuggade ögonen och såg att det var uppe på 34 grader doppvärmaren hade hängt sig inget kul bara till att fram med isklamparna i frysen och ner med dom i sumpen väck med gamla värmaren ocg till handlarn och köpte en ny eheim/jäger värmare och nu har jag programerat ström skenan med datorn så att den bryter vid 26 grader och doppvärmarens termostat på 26 så nu har jag dubbel safety !

Min strigata dog och ett flertal sniglar och min ena sjöstjärna........

Dyr historia igen men men det är bara att köra vidare.

fasiken vad trist när sånt händer..nu bler man ju helt orolig vågar man kanp ha doppvärmaren i längre =S

men du vad är det för data du snackar om är det något jag kan köpa till mitt kar jag med?

har en 2 årig bärbardata som bara ligger kan jag ha någon nytta av den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det var inte roligt har alltid haft eheim/jäger värmare dom funkar alltid men handlaren hemma hade bara e dålig värmare aquael !

Den höll på att kosta mig allt mitt levande så ett tips har ni billiga värmare köp en RIKTIG värmare den är värd 500:- och inte snåla på en för 170:-.

Datorn är en aquatronica som styr allt i mitt akvarium !!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu e zeon igång och allt e fint sen i fredag dag 1.

Fick en trevlig present av Ted (Bioted) Immun Stabil Fish Från korallenzucht Improvement of coloration and vitality of all fish ! ett par droppar på maten 1-2 gånger i veckan nu ska vi se om min hepatus den slipper pricken som den får varje gång jag skrapar rutorna !

Tack Ted om alla handlare hade varit som du !!!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska ta ett nytt tag i karet igen måste installera uv´n och en nya koralia till plus att jag måste lösa det med kylaren i helgen och i med min nya Blv 14000k mh .

Kan ju bara säga att detta måste vara världens mest pimpade Lido hehehehehe.

Lista :

Aquastyle Pro 640D.

Aquatronica med ph,dens.temp,nivå och 8 powerbar.

Deltec 10w uv.

Deltec mc500 skummare.

Aquamedic nivåmat osmolator.

2 koralia 1 som vågsimuleras via datorn.

Kesh mini zeoreaktor på G hänger i påse i sumpen nu.

Nwj 1700 returpump.

Eheim/jäger 150 w.

11w power compact 30000k 10000k i sumpen.

D&D kylare hämtas i helgen på giganten.

35 liter sump.

ytavrinning med durso.

Ja snart får man väll starta deltec karet lidot är maxat så att säga......

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...