Woggy Postat 13 december 2008 Dela Postat 13 december 2008 Ja och min fru köpte denna lilla krabat för ett par månader sen och vi har nu insett att vi måste ha sett fel på informationen i affären. Den har redan växt från runt 3 till runt 7 cm och äter som en galning, problemet är väll mer att den äter alla våra knappar. Någon som vet vad det är för fisk, eller ännu bättre någon som vill bli av med sina knappar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Holma Postat 13 december 2008 Dela Postat 13 december 2008 Jag hade en sådan som min första saltvattensfisk (15 år sedan), och den var en riktig liten terrorist åt knappar mjukkoraller mm.Kommer ihåg att farsan fick hjälpa mig att fiska upp den, blir lite nostalgisk när jag ser den..Ursäkta OT, men värsta fisken jag ägt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Woggy Postat 13 december 2008 Författare Dela Postat 13 december 2008 Haha, då blir det nog svårt att hitta någon som vill ha den, dessutom tyckte jag det var väldigt OnTopic =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Woggy Postat 13 december 2008 Författare Dela Postat 13 december 2008 Har lagt in en skänkes nu, får bara hoppas på att det finns någon som inte gillar knappar i Skåne =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 14 december 2008 Dela Postat 14 december 2008 Det var en vacker fisk men jag vet inte vad det är för sort. Någon som kan upplysa mig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Holma Postat 14 december 2008 Dela Postat 14 december 2008 Frökenfisk Neoglyphidon oxyodonhttp://se.reeflex.net/tiere/103_Neoglyphidodon_oxyodon.htm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 14 december 2008 Dela Postat 14 december 2008 Tack Niklas!Den fanns tydligen under många olika vetenskapliga namn om man slår på fischbase!http://www.fishbase.se/NoRecord.cfm?Type=Summary&genusName=Neoglyphidon&genusOp=EQUAL&speciesName=oxyodon&speciesOp=contains Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.