Gå till innehåll

Med tanke på dagens jordbävning i Skåne...


-=Mr_B=-

Rekommenderade inlägg

Jag vaknade av "okänd anledning" och det med ett ryck. Något jag normalt aldrig gör. Lyfte huvudet från kudden och lyssnade efter akvaristens mardröm, ett ljudligare än normalt porlande från storarummet... Hörde inget. Nå, inte helt sant, hörde ett redan svagt, och avtagande klirrande från bokhyllan. Tänkte inte mer på det, utan körde ner huvudet i kudden, och aktern i vattensängen. Somnade om, och sov sött fram till nio som brukligt är. I lugn o ro, upp, och ut till datorn för dagens omgång IT nyheter, osv. Först ett par timmar senare när tristessen börjar härja hamnar jag på HD's förstasida (Lokaltidningen) stor rubrik, "Jordbävning i Skåne". Reagerade inte utan klickade på "mer", och letade mig mot serierna. Likt någon dålig seriefigur var det först ett tag senare jag kände hur polletten trillade ner, och jag drog upp en ny tab med förstasidan. Jordbävning? Måste vara ett skämt, och surfade in på artikeln.

Inte då. Vi har haft en högst märkbar jordbävning. Inget jätte märkvärdigt eller så, 4.7-5 på skalan säger de som förstår sig på, och jag bor ju en bra bit från centrum. Men det är inte utan att jag blev lite skeptisk, och tittade till akvarierna. Mycket riktigt. Inredningen har... Förändrats. Allting har överlevt, och för stunden har jag valt att låta den nydanande aquascapen bestå, med få undantag.

Så, hur gick det för alla andra? Några mardrömshistorier om läckande kar, aquascapes som krossat invånare, eller andra katastrofer som kan ge oss alla mardrömmar i ett par veckor?

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag for upp själv fortare än någongång förut, enligt min sambo. Jag har haft läckage förut, så jag var redan svettig när jag kom upp på övervåningen och trodde att hela rasket hade gett sig, speciellt med den skakande sängen och höga smäll som väckte mig. Inget som såg ovanligt ut och efter att tjejen hade försäkrat mig om att det måste varit en jordbävning som hon varit med om förut, så gick jag ner igen och slog igång dator, tv och radio, men inget ljud alls förrens efter nästan en timme då de kom upp på nyheterna och i radion.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vaknade själv till vid skakningarna.. sambon gick ett varv i huset.. själv sussade jag vidare..

hehe som jag som bor ovan på epicentrumet .

vakna av att katten hängt sig i garderoben och försökte sprattlande ta sig ut (trodde jag eftersom garderobs dörrarn står och skakar kraftigt).

sambon vaknar och går ett varv i huset, hunden skäller :), jag orkar precis skrika till sambon -kolla akvariet, sen somnar jag om hehe.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Själv så vaknade jag bara till och somnade om !

Men mina 2 hundar fick fnatt men jag har haft ncc här och dom grävde för fullt på tomten så jag trode att det var dom ,,,,,,,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...