Daniel82 Postat 16 december 2008 Dela Postat 16 december 2008 Hej jag undrar om jag kan byta koralsanden o lägga i en annan sand jag har köpt o ändå behålla vattnet som jag har nu .Inga fiskar i bara levande sten ..Hoppas på svar Mvh Daniel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stoffe Postat 16 december 2008 Dela Postat 16 december 2008 Tjena,går bra, gjorde jag själv för ett halvår sedan då jag ångrade mitt sandköp och ville ha LiveSand.Stäng av alla pumpar, gammal sand ut och ny sand in.Du kommer dock att ha sandstorm och dit kar ser ut som en milkshake ett par timmar bara.Om du kan så tappa ut så mycket av ditt nuvarande vatten i hinkar först bara, så minimerar du sandstormen.Sedan häller du försiktigt tebax ditt "gamla" vatten och låt karet hämta sig.Vad har du tänkt hälla i för en sand? /Stoffe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniel82 Postat 16 december 2008 Författare Dela Postat 16 december 2008 Jag kom inte i håg vad den hette o det står inget på den .Men sten är jätte jätte liten runda ljusbrun typ .Köpte den i en djurbutik o dom sa att det va till saltvatten för han använde det själv i sitt akvarie som han hade där ..Mvh Daniel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 16 december 2008 Dela Postat 16 december 2008 Jag har varit i akvariehandlar där man använt rådagrus i saltvattensbaljorna... Det är inte detsamma som att det är rätt.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 17 december 2008 Dela Postat 17 december 2008 Du måste lita på din handlare om det bara är han/hon som sagt att det är rätt sand! Det finns många kunniga handlare och om han har rekomenderat det så är det lugnt men om det är en av de som inte är lika kunng så kan det vara värt att kolla med flera vad det är för sand. Jag har inte en aning om den du pratat med är kunnig eller ej utan det jag säger är att vi som akvarister måste tänka efter om handlaren kan detta för det är lika mycket för dem (mer för det ska kunna flera metoder i sak och vi behöver bara kunna den vi nyttjar) att lära sig och detta är en komplex kunskap. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniel82 Postat 17 december 2008 Författare Dela Postat 17 december 2008 Hej nä jag litar på han ang sanden ,han sa vad den hette men jag mins inte . Tack för era svar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.