Mikael P Postat 21 december 2008 Postat 21 december 2008 Hittade denna lilla sak i mitt kar, tänkte först att det borde vara en glas ros men blev senare lite konfunderad då jag hittade två till som satt längst ut på vad som mer eller mindre såg ut som två långa "snören". De är flera centimeter långa och hänger på undersidan av ett korallskelett.Någon som vet? Citera
garfish Postat 22 december 2008 Postat 22 december 2008 svårt att se på bilden om detta är glasros, kanske någon form av ormsjöstjärna?Kan du ordna en bättre bild?/Gustaf Citera
Benighted Postat 22 december 2008 Postat 22 december 2008 Finns mycket det skulle kunna vara, behöver antingen en bättre bild eller eller beskrivning för att ha en chans att klura ut vad det är med minsta säkerhet. Beskriv gärna färg, form lite mer detaljerat m.m.. Från det du sa om de två andra så skulle det kunna vara någon slags hydroid/hydrozoa, är det som en tunn tråd och sen typ en boll med små taggar/armar? har ett gäng sånna i mitt kar. Citera
Mikael P Postat 23 december 2008 Författare Postat 23 december 2008 Ska försöka få en bra bild på de som hänger ner, sett ytterligare en av dem så förhoppningsvis ska jag lyckas Citera
Mikael P Postat 23 december 2008 Författare Postat 23 december 2008 Fick hålla kameran mot väggen bakom karet så det blev väl lite si och så med kvaliten. Fast den visar kanske lite bättre hur den ser ut än vad jag lyckades beskriva. Citera
Illustratören Postat 23 december 2008 Postat 23 december 2008 Rörmask! Och den ska du ha kvar. Citera
Mikael P Postat 23 december 2008 Författare Postat 23 december 2008 Ok, det var ju skönt att höra. Tack för hjälpen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.