Gå till innehåll

Glasrosor


Guest Page

Rekommenderade inlägg

Gratulerar. Vart köpte du denna mirakel-juice någonstans?

Jag brukar vara skeptisk till "mirakelmedel", men detta funkade faktiskt. Köpte det från akvariesystem.

Jag väntar nu på leverans av pepparmints räkor som jag kommer göra ett försök med. Jag har förstått att alla äter inte glasrosor men vad har jag att förlora?

Med lite otur: Koraller! Vad jag har hört så kan pepparminträkan (lysmata wurdemanni) ibland ge sig på koraller.

Men det verkar variera kraftigt. min pepparminträka som jag hade förut rörde varken glasrosor eller koraller..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

...Med lite otur: Koraller! Vad jag har hört så kan pepparminträkan (lysmata wurdemanni) ibland ge sig på koraller.

Men det verkar variera kraftigt. min pepparminträka som jag hade förut rörde varken glasrosor eller koraller..

Man måste våga för att vinna! Dert finns många fiskar som också hör till dem som kan ge sig på koraller. Som jag ser det nu har jag bara några få alternativ. Ex.

1. Kopparbandspincett. Äter oftast glasrosor men äter även rörmaskar och kan även ge sig på koraller. Vacker fisk som kan vara svår att mata då den har liten mun och bara äter små saker som den kan få in i mun.

2. Pepparmintsräka. Som inte alltid äter glasrosor och kan ge sig på koraller.

3. Låta glasrosorna vara och låta dem ta över karet då alla inte kan nås med mirakelkurer eller kokandevatten.

4. Plocka upp alla LS och låta dem passera ett annat kar innan de placeras i karet igen.

Numer 4 är inget alternativ för jag har kommit för långt med starten. 3 kan strykas för jag vill inte låta glasrosorna regera. 1 stryks för jag vill kunna ha rörmaskar i karet. Återstår 2 som jag ser det nu som även det är en chansning men jag hatar att förlora mot något som galsroser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest slaktavfall

har själv glasrosor och en nyinskaffad wurdemanni-räka[pepparmint]. ser inga glasrosor och ingen räka heller så. räkan har varit i karet sedan i går kväll så än har inget hänt.

jag skulle defitivt satsa på rostratus!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
min auriga har nu ätit upp alla mina glasrosor!!! det är kanon bra.. den håller nu på att äta upp alla mina knappar, har ätit upp all min xenia, och mina fina skivanemoner :( men jag har ju blivit av med mina glasrosor :)

Hur länge har du haft den och vad händer nu?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min auriga har nu ätit upp alla mina glasrosor!!! det är kanon bra.. den håller nu på att äta upp alla mina knappar, har ätit upp all min xenia, och mina fina skivanemoner :( men jag har ju blivit av med mina glasrosor :)

Det är ju tur att det är någon som är optimist i ett sådant läge =).

Med andra ord skövlar den det den kommer över =/.

Vad har du för planer för fisken nu? Tar den ingen annan föda t ex artemia?

Mvh //Putte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...