Gå till innehåll

MH - Ballast


Speedster

Rekommenderade inlägg

Tänkte köpa mig en elektronisk MH ballast 400w.

Jag tycker utbudet på den svenska marknaden/affärer är lite dåligt, har bara hittat coralvue och marinelux och ska man jämföra kvaliten på de lampor dessa märken leverar så är jag inte så imponerad. (kvaliten på ballasterna kanske är bättre?).

Har ni några tips?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

CoralVue är bland dom största tillverkarna av lampor till saltvattensindustrin och deras ReefLux-serie smäller nästan samtliga konkurrenter på fingrarna.

Själv har jag varit mer än nöjd med CoralVues produkter och fler har uttryckt samma sak...

MarineLux har fått goda lovord från dom som handlat även dessa, så nog håller jag med Leffe om att du får förklara lite utförligare?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ojdå, där pratade jag nog lite i nattmössan tyvärr. Missade totalt att reefluxen gjordes att coralvue.

Coralvues (reeflux) lampor är jag otroligt nöjd med, har kört med deras 10000k och är väldigt nöjd med dessa och kommer fortsätta att köpa dessa. (Dock har en större handlare här på guden) fått tillbaka många av deras ballaster pga de inte håller måttet och de har gått sönder), därav rekomendationen att inte köpa dessa.

Marinelux lampor gillar jag pga färgen släpper för fort, har kört deras 70w och deras 400w. (det kan bero på magnetiska ballaster iofs)

Marineluxen (ballasten) är ju bäst enligt säljare men om någon oberonde sitter inne med mer info tar jag tacksamt emot det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv inte någon erfarenhet av MarineLux, men vad gäller elektroniska ballaster så verkar det nästan kvitta vilket märke faktiskt. Har precis servat en (svindyr!) Aqua Medic armatur med elektroniska don, som jag faktiskt hoppades på att den skulle hålla längre.

Det är nästan så att jag skulle rekommendera dig att köpa dom billigaste elektroniska du kan hitta och går dom sönder, åberopa garanti tills den är slut, sedan köper du en ny. Det är (nästan) så tragiskt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...