Gå till innehåll

Grön/brun alg


TommyA

Rekommenderade inlägg

Hej alla...

Har fått någon slags alg i min burk. Kom snabbt efter ha flyttat på den eftersom jag trodde den fick för lite ljus. Den låg på botten först men flyttade den upp till halva akvariet och den blommade klart mycket bättre. Sen renoverade vi hallen där akvariet står och det stod utan belysning i två dagar. Efter det kom den här som finns på bilden smygande, tog bort med hävert så mycket jag kunde och fyllde samtidigt på med 8 liter osmos. 1 dag senare är hela täckt igen. Vad ska man göra, ska jag ta ur den och kasta då det än så länge håller sig till den här koralllen? Läst runt lite och det som verkar stå högst i kurs just nu är vatten byte med 50%.

Tommy

post-3849-14468916475391_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack...

Har satt i en extra pump på 450 l som är riktad direkt emot den så ska se om det gör effekt. Skummaren har jobbat lite extra i natt så lite händer det kanske ändå. Tillsatte lite bak med, tror däremot att mina stenar till det har nog gjort sitt i ytterfiltret, får passa på att byta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...