zooks Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 I mitt försök att höja kH och Ca har jag införskaffat Grotech kH+Ca 1 & 2http://www.grotech.de/ENGLISH/index.php?c=1&s=khca1-2-3Det jag inte känner mig riktigt säker på är doseringen... Enligt min tolkning av deras guide så ska man dosera 15-20ml totalt av båda en gång per vecka. Men med den takten kommer det inte öka, utan bara bibehållas. Hur bör jag dosera för att komma upp i rätt nivå? Kan jag dosera 10ml av varje per dag till mina 50 liter vatten? Citera
Ted Camenius Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 Är inte det en form av balling, dvs underhåller de värden du har. Buffra upp med något annat tex "Salifert coral calsium" och "Salifert kh+ph buffert". Citera
wrang Postat 29 december 2008 Postat 29 december 2008 Det är en balling vätska du köpt så för att öka dina värden så ökar man lättare medCalciumpro Instant Ser att ditt akvarium är på 50 liter så visst funkar det med dessa vätskor oxså för att höja till bra värdenDu skall alltid hälla i samma mängd utav vätskorna 1 & 2 OBS du får även tillsätta Magnesium då dessa vätskor INTE gör detta MagnesiumPro Citera
zooks Postat 29 december 2008 Författare Postat 29 december 2008 Jag blev rekomenderad dom här när jag var på Triton och beskrev mitt problem...Så det bör alltså inte vara farligt att höja/dosera oftare med dom här, alltså ca 10ml av varje en gång om dagen tills jag nått rätt värden?Magnesium tillsätter jag redan i pulverform. Citera
wrang Postat 29 december 2008 Postat 29 december 2008 Nej ingen fara med att dosera lite varje dag, finns ett max värde för detta men vet ej max doseringen per dag kör som de sagt. De är kunniga på Triton Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.